c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-12-28_19-51-03.jpg

 

ترکمن سسی – استاندار گلستان گفت: ما پیش نیازهای لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را فراهم کرده ایم و در حوزه مسکن روستایی جزو 5 استان اول کشور هستیم و تا پایان سال جاری در حوزه مسکن شهری نیز جزو استان های برتر خواهیم شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، علی محمد زنگانه، در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: وقتی ما وارد استان شدیم در حوزه مسکن، استان سی و سوم بودیم . الان در حوزه مسکن روستایی جزو 5 استان اول کشور هستیم و تا پایان سال جاری در حوزه مسکن شهری نیز جزو استان های برتر خواهیم شد.
استاندار گلستان گفت:  15476 واحد مسکن تکلیف سال اول ما در حوزه شهری است. ما باید برای اجرای نهضت ملی مسکن 200 هکتار زمین تامین می کردیم و در استان های شمالی مشکل تامین زمین با مشکل مواجه است. برای رفع این مشکل ما در اجرای ماده 10 قانون جهش تولید مسکن از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی استفاده کردیم. اکنون زمین شناسایی شده در شرف انتقال 416 هکتار است.
زنگانه اعلام کرد: بحث تامین زمین از اراضی مازاد دستگاه ها را  با سرعت و جدیت انجام دادیم. حتی برخی دستگاه ها مباحث حقوقی را پیش کشیدند اما با جدیت پیش رفتیم و ریسک مدیریتی آن را پذیرفتیم تا مسکن مردم ساخته شود.
وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی در گنبد بیش از 90 هکتار زمین دارد که می گوید ما در آنجا کار تحقیقاتی انجام می دهیم. کار تحقیقاتی با ده هکتار زمین هم انجام می شود. ما 58 هکتار از اراضی مرکز تحقیقات کشاورزی را به نام سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن سند زدیم و ریسک مدیریتی آن را پذیرفتیم.
زنگانه خاطر نشان کرد: برای پیش برد طرح مسکن ملی در حوزه شهرها به سوی خود مالکین داریم می رویم. پیمانکاران ما هزینه های درنظر گرفته شده را اقتصادی نمی دانستند و ما راهکارهایی را در شورای مسکن مطرح کردیم که پیمانکاران استان بتوانند در این طرح ورود کنند. یک قرارداد ساخت انبوه هم با چینی ها امضا کردیم که آن هم به عنوان یک راه فصل داریم و شورای مسکن خوب دارد پیش می رود.
استاندار گلستان یادآور شد: منابع طبیعی سازمان ثبت اسناد و املاک و آموزش و پرورش همکاری های خوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن داشتند.

خبرنگار: رحمان رحیمی سعید

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر