c_300_250_16777215_10_images_10549.jpg

 

ترکمن سسی – رحمان قاضی لار شهردار بندرترکمن در گفتگوی رسانه ای اعلام کرد که اجرای پروژه 100 میلیارد تومانی گذر غیر همسطح در انتهای خیابان جمهوری، باگذر از شعار و تخصیص اعتبارات استانی و ملی عملیاتی خواهد شد.


مشروح این گفتگو را در زیر بخوانید.
آقای قاضی لار، آیا در  خصوص اجرای گذر غیرهمسطح پیگیری و اقدامی از سوی شهرداری انجام گرفته است؟
به اتفاق رئیس محترم شورای اسلامی شهر در جلساتی که در تهران داشتیم پیگیری های متعدد انجام شد، همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان ترکمن که با حضور معاون محترم رئیس جمهور برگزار گردید، توسط فرماندار محترم دقایقی به بنده فرصت داده شد، از این فرصت استفاده و به صراحت خطاب به معاون محترم ریاست جمهوری اعلام نمودم که مردم شهر دغدغه و گلایه دارند که چرا نمی‌توانیم پروژه غیر همسطح برای رفع مشکل ترافیک را اجرا کنیم و درخواست اعتبار ملی به منظور تسریع کار را خواستار شدم.


آیا تاکنون اعتباری به همین منظور تخصیص یافته است؟
مهم است بدانیم که مهم تر از اخذ مجوز گذر غیر همسطح، گذر از شعار و تبلیغات است، چرا که پروژه ای حدود 100 میلیارد تومانی نه با شعار بلکه با همت، وحدت مسئولین شهرستانی و استانی و پس از  تخصیص اعتبار استانی و ملی اجرا خواهد شد.


آیا مسئله پروژه غیر همسطح در ادوار گذشته پیگیری شده است؟
در سال ۹۵ جلسه شورای اداری شهرستان با حضور استاندار و معاون عمرانی وقت، در محل فرمانداری شهرستان تشکیل که  پرداخت هزینه مطالعات طرح توسط استانداری و پرداخت ۶۰ درصد اجرای طرح توسط اداره کل راه آهن مصوب شده بود، که البته متاسفانه اداره کل راه آهن شمال به تعهدات خود عمل نکرده و با بهانه های مختلف مجوز روگذر و پیگیری های مربوط به گذر همسطح را به زیرگذر تبدیل کرده است.


چرا عدم اجرای تعهد توسط اداره کل راه آهن پیگیری نمی شود؟
واقعیت این هست که استاندار محترم از طریق مدیرکل محترم بازرسی، پیگیری مستمری بر روی پروژه داشته، بنده هم طی نامه ای مکتوب تمام موارد را به استحضار استاندار محترم رساندم، با مدیرکل محترم راه آهن نیز گفتگو و موضوع مصوبه شورای اداری سال ۹۵ یادآوری و مشکلاتی که در اجرای زیرگذر با افزایش هزینه های تملک به وجود می‌آید تاکید شده و در جلسات مختلف نیز از لزوم اجرای گذر همسطح دفاع نموده ام.


آینده پروژه را چطور ارزیابی می کنید؟
شروع موضوع با بازدید نوروزی استاندار محترم و دستور ویژه ایشان به مدیرکل محترم راه آهن استارت خورد، لذا امیدوار هستیم که هدیه ایشان به مردم شریف تخصیص اعتبار استانی جهت آغاز پروژه باشد.


نظر شما در باره سخنرانی نماینده مجلس در نماز جمعه و متهم کردن شهردار، به عدم اجرای گذر غیرهمسطح علیرغم مجوز صادر شده چیست؟
بنده در دوره گذشته، به مدت ۴ سال مشاور نماینده محترم مجلس بودم، دغدغه نمایندگان مجلس برایم کاملا  قابل درک هست، اما واقعیت کار اجرایی بدون اعتبار، بسیار سخت و پیچیده است. بدیهی است که صرف اخذ مجوز، بدون تخصیص اعتبار نمی‌تواند مدیر اجرایی را ملزم به اجرا کند، پروژه ای که اگر چه برخی با نظرات غیر کارشناسی می‌گویند پروژه حداقل زخمی شود، معنی ندارد شهروندان از شعار و زخمی شدن پروژه ها خسته شدند، آنها کار درست و فنی می‌خواهند تا مشکل به تمام معنی حل شود.


نقش فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان چیست؟
فرماندار محترم با جدیت موضوع را پیگیری می‌کنند و مکاتبات متعددی با شهرداری به‌ منظور تسریع پروژه را خواستار شدند، با هماهنگی فرماندار محترم جلسه مشترک با نماینده محترم برگزارگردید و با ارائه مستندات مجوزاتی که از ادوار گذشته اخذ شده و به دلیل عدم تخصیص اعتبار اجرایی نشده ارائه گردید و در نهایت نماینده محترم اعلام  نمودند مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار استانی تخصیص خواهد یافت.


آیا تخصیص اعتبار هم شد؟
با اعلام نماینده محترم مجلس مبنی بر تخصیص اعتبار استانی، بلافاصله تشریفات قانونی به منظور تعیین مشاور جهت مطالعات احداث زیرگذر در محدوده انتهای خیابان جمهوری توسط شهرداری انجام و مشاور طرح نیز مشخص شده و بلافاصله پس از تخصیص اعتبار مقدمات کار از سوی شهرداری اجرا خواهد شد.


حرف آخر؟
لازم هست از فضای شعار خارج شویم، با عزم جدی وحدت، همت، صبوری و منطق واقعیت اجرایی شدن پروژه که همانا تخصیص اعتبار استانی و ملی هست پیگیری و مدیریت کنیم. امیدواریم با افتتاح این پروژه گامی در جهت رفاه مردم و حل معضل و روان سازی ترافیك برداشته شود.

با تشکر از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرترکمن


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر