c_300_250_16777215_10_images_4379245.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: استان گلستان باوجود همه مواهب و ثروت‌های خدادادی یک استان فقیر است زیرا ما یک خام فروش بزرگ هستیم و برندسازی نکرده ایم.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، ابراهیم شهبازی ظهر امروز یکشنبه 11 دی ماه در پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان گلستان در اولین جشنواره ملی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر درآمد سرانه مردم گلستان نصف درآمد کشوری است و ما در جهاد دانشگاهی برای رساندن درآمد مردم گلستان به میانگین درآمد کشوری و توسعه در ابعاد مختلف تلاش داریم.

وی تصریح کرد: وحدت و توسعه لازم و ملزوم یکدیگر هستند و ما آنها را کنار هم می بینیم، وقتی به توسعه می رسیم که اقوام مختلف استان کنار هم وحدت نظر داشته باشند و در تیم مدیریتی استان از هر فرصتی برای ترویج گفتمان توسعه استفاده می شود.
شهبازی با انتقاد از مغفول ماندن صنعت اسب در گلستان گفت: حجم تجارت اسب در دنیا ۳۰۰ میلیارد دلار است اما سهم استان گلستان از آن تقریباً هیچ است.
شهبازی تصریح کرد: طرح گسترش کشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از مزیت های مهم گلستان که تاکنون متولی آن مشخص نشده و مغفول مانده ، می تواند سالانه در 780 هکتار از اراضی استان کشت شود و می‌تواند درآمد کشاورزان ما را یک و نیم تا دو برابر افزایش دهد و علاوه بر آن قابل کشت در اراضی دیم بوده و در صرفه جویی مصرف آب در بخش کشاورزی بسیار مؤثر است.
رئیس جهاد دانشگاهی گلستان ادامه داد: جهاد دانشگاهی گلستان اقدام به راه‌اندازی نخستین دهکده گیاهان دارویی گلستان در شهرستان گالیکش کرده تا طبق برنامه‌ریزی انجام شده گیاه دارویی در گلستان کشت شود.
شهبازی گفت: با وجود آنکه در تولید گندم و مرغ در رتبه های برتر کشوری هستیم اما میانگین درآمد سرانه مردم گلستان نصف میانگین کشسوری اسیت زیرا ما ارزش افزوده ایجاد نمی کنیم و خام فروش بزرگ هستیم. راه اندازی صنایع تکمیلی و برند سازی و بهره گیری از خلاقیت و تحقیق و توسعه، بالاترین ارزش افزوده را ایجاد می کند باید در این مسیر حرکت کنیم.

خبرنگار: رحمان رحیمی سعید

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر