c_300_250_16777215_10_images_10590.jpg

 

ترکمن سسی - رشید نافعی، فعال اجتماعی نوشت: "مسوولین شهری و استانی این کتابخانه غریب چه کسانی هستند؟ چرا هنوز با گذشت چند سال از آن واقعه کار بازسازی آن کتابخانه شروع نشده است؟ و به صورت متروکه مانده است؟ آیا استاندار گزارشی از روند کار آن تنها مرکز مطالعه شهر داشته است؟

 

یکی از دوستان اهل دل و فعال فرهنگ و ادب که اهل مطالعه و کتابخوانی هم می‌باشند چند روز پیش ملاقاتی صورت گرفت.
بدون مقدمه گفتند در سال ۹۴ مطلبی با عنوان ضرورت یک استیضاح ...از شما در سایت ارکین نیوز آن زمان دیدم که سوال کرده بودید آیا هر ترکمنی برای انتصاب مناسب است؟ آیا هر ترکمنی برای انتصاب حمایت شود؟ آیا ترکمنی که برای منطقه اش مایه نگذارد و فقط دنبال نگه داشتن و حفظ پست و ابقا چند روزه بوده و صرفا به دریافت مزایای مادی جایگاهش فکر کند، کفایت میکند؟ آیا با آمدن و رفتن فارس یا ترکمن تغییری در وضعیت معیشتی٫ روانی جامعه صورت پذیرفته است؟ و دیگر موضوعاتی از این قبیل و  استیضاح گرایانه مطرح کرده بودید.
میگفتند: آن زمان مطلبتان برایم ثقیل و نا مانوس بود تا اینکه سیل ۹۸  پیش آمد و تلنگری اساسی بر پیکر رفاهی و روانی ما خورد و مثل تمام ساختمان ها و اماکن عمومی و غیر عمومی تنها کتابخانه شهر و محل آرامش فکری مشتاقان و  مأمن مطالعه دانش آموزان پشت کنکوری، نیز از گزند آن سیل در امان نماند و آواره کوی و برزن خانه شخصی و استیجاری شد و نزدیک قبرستان شهر و دور از دسترسی تاکسی شهری به ایستگاه آخر رسید. که دوباره تلنگری شدیدتر از  مطلب ۹۴ شما و سیل ۹۸ برایم غالب شد.
در ادامه میگفتند: سوال استیضاحی اکنون این است:
مسوولین شهری و استانی این کتابخانه غریب چه کسانی هستند؟ چرا هنوز با گذشت چند سال از آن واقعه کار بازسازی آن کتابخانه شروع نشده است؟ و به صورت متروکه مانده است؟
آیا استاندار گزارشی از روند کار آن تنها مرکز مطالعه شهر داشته است؟
آیا شهرداری  که نیم درصد برای آن کتابخانه پول پرداخت می‌کند پیگیر بوده است چه عوایدی و پیشرفتی در افزایش مطالعه و کیفیت نقش کتابخانه  به لحاظ خدمات رسانی ارباب رجوع و شهروندان حاصل شده است؟
آن دوست در لحظه خداحافظی  تاکید میکردند گرچه اکثر جامعه بی تفاوت و غرق در مشکلات معیشتی  هستند ولی اینگونه مطالبات  به خاطر نسل آینده کار استیضاح فرهنگی اجتماعی اش ادامه پیدا کند."

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر