c_300_250_16777215_10_images_170188595.jpg

 

 
ترکمن سسی - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند آزادی مذهبی و کنترل احساسات در برخورد با پیروان دیگر مذاهب است.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری روز چهارشنبه در روز دوم همایش تقریب مذاهب اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب به میزبانی گرگان اظهار کرد: سخن گفتن راجع به وحدت و تبیین نظری وحدت و امت واحده، اجرای عملی وحدت در صحنه عمل و مدیریت تک صدایی تفرقه به عنوان سه وظیفه مهم در زمینه وحدت بر دوش همگان قرار دارد.
وی با طرح این سوال که چرا گاهی اوقات مفهوم وحدت از ناحیه کشورهای اسلامی، دچار گسست می‌شود افزود: روش عقلانیت محور، اولین راه مقابله با مخالف است و باید روش عقلانی را جایگزین روش سازمانی کنیم.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: در این راستا باید مواجهه عقلانی و ایجاد گفتمان عقلانی با حفظ حقوق سایر مذاهب را باید در دستور کار قرار دهیم.
شهریاری ادامه داد: گام بعدی در برخورد با مخالف این است که نباید دچار اقدامات ظالمانه شویم و باید عدالت را در همه حال و به خصوص در برخورد با مخالف رعایت کنیم.
وی گفت: نباید اجازه دهیم ترور و تکفیر در جامعه ما رشد کند و باید با کسانی که اقدام عملی علیه نظام اسلامی ما می کنند مقابله کنیم.


امام جمعه اهل‌سنت آق قلا هم در این مراسم گفت: مسلمانان در شرایط فعلی به حفظ وحدت بیش از هر زمان دیگر نیاز دارند تا توطئه دشمنان برای ایجاد شکاف در میان خود را سلمانان خنثی شود.
آخوند عبدالحی میرزاعلی اظهار کرد: دشمنان اسلام و نظام به سرکردگی استکبار جهانی و تحت امر رژیم صهیونیستی و برخی دولت نوکر استکبار جهانی همیشه مخالف ایران اسلامی هستند چون نظام اسلامی ایران مخالف آن ها است .
وی بیان کرد: هیچگاه نباید از توطئه دشمنان علیه اسلام و جمهوری اسلامی غافل شویم و باید با حفظ وحدت کلمه و تعامل بیشتر با یکدیگر توطئه دشمنان را خنثی کنیم .


نماینده ولی فقیه در کردستان هم در این مراسم گفت: تمدن سازی نوین اسلامی محصور در فقه و اصول نیست.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: وحدت یک امر راهبردی بوده و برای تحقق آن نباید افراد نگاه تنگ نظرانه نسبت به یکدیگر داشته باشند.
وی نگاه بردارانه ، دلسوزانه و خیرخواهانه را از دیگر پیش نیازهای ایجاد وحدت در میان مسلمانان برشمرد.


اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی شمال کشور با عنوان همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن‌سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب با حضور شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی از دیروز در گرگان آغاز به‌کار کرد.
چهار روحانی و مُفتی رده بالا از روسیه، مُفتی اعظم قزاقستان، مُفتی اعظم قرقیزستان و بسیاری از علمای داخلی و خارجی در این اجلاس حضور دارند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر