c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-16_10-11-41.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: نقش مشاور در هدایت تحصیلی دانش آموزان بی بدیل است تا کمک کند دانش آموز براساس علاقه، استعداد و توانایی خود شغل آینده اش را انتخاب کند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، سید رضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ، صبح امروز ( پنج شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مشاغل اظهار کرد: هفته مشاغل به معنای معرفی شغل خوب براساس علاقه ، استعداد و توانمندی دانش آموزان است و اساس کار ما به عنوان دستگاه مجری، سند تحول بنیادین است تا کمک کنیم دانش آموز در آینده یک شغل خوب و حرفه خوب فرابگیرد.
وی تاکید کرد: مشاغلی که به روز است و مورد نیاز جامعه است و ما داریم مشاغل مورد نیاز آینده جامعه را شناسایی می کنیم که نیاز است. تنوع رشته های هنرستانی ما نشان از این قضیه است.
نظری گفت: نقش مشاور در هدایت تحصیلی دانش آموز بی بدیل است. ۳۷۰ مشاور دولتی و ۱۶۷ مشاور غیردولتی و نیز مراکز دولتی مشاوره در اکثر شهرستان ها به دانش آموزان مشاوره می دهند. البته اینجا ایراداتی هم هست که تلاش داریم اشکالات را برطرف کنیم. مشاوران ما باید خوب مشاوره بدهند. بیشتر مشاوران ما در متوسطه اول هستند.
وی یادآور شد: در آموزش و پرورش سعی می کنیم ملکه ذهن دانش آموز برای انتخاب شغل آینده اش را از مقطع ابتدایی آماده کنیم. دانش آموز اگر شغل خوبی انتخاب کند آینده خوبی خواهد داشت.
نظری تصریح کرد: آموزش و پرورش مجری است و نقش خانواده و اولیا در پیشرفت دانش آموزان اینجاست که کمک کنند تا او در آینده شغل خوبی را انتخاب کند. خانواده ها برای انتخاب رشته و شغل آینده دانش آموزان را مجاب و تحمیل رشته نکنند. کمک کنند تا انتخاب رشته و شغل انتخاب آگاهانه بر اساس علاقه و توانمندی دانش آموز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان یادآور شد: ما در گلستان ۲۰۰ هنرستان داریم که ۲۶ هزار هنرآموز در آن آموزش می بینند. بخشی از تاکید ما تقویت نگرش سمت رشته های مهارتی است و در این‌مسیر بسترهای لازم برای اجرای این کار را فراهم کرده ایم و در سال جاری ۸۳ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان های استان تخصیص و توزیع کردیم.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1401-11-28 10:05
یکی از مباحث مطرح شده در این نشست بحث توازن میان رشته های نظری و رشته های مهارتی در میان دانش آموزان بود. یعنی تلاش می شود به سمتی حرکت کنیم که تعداد متقاضیان رسته های نظری و مهارتی ( هنرستان ها) به درصد پنجاه درصد پنجاه درصد برسد.
نقل قول کردن
0 #2 محمد 1401-11-28 10:09
یکی از معاونین مدیرکل در این نشست گفت: به طور سنتی والدین انتظار دارند که فرزندانشان رشته تجربی را انتخاب بکنند و در آینده دکتر بشوند. در واقع آرزوهای تحقق نیافته خودشان در دوران نوجوانی و جوانی را از فرزندانشان جستجو می کنند. این کار درستی نیست. انتخاب رشته و شغل آینده دانش آموز باید متناسب با علاقه ، استعداد و توانایی ها و محدودیت های وی انتخاب شود. در واقع هدف هفته مشاغل نیز همین است.
نقل قول کردن
0 #3 محمد 1401-11-28 10:15
رییس اداره آموزش و پرورش علی آباد کتول نیز در این نشست از برگزاری متمرکز نمایشگاه استانی هفته مشاغل در مصلی نماز جمعه شهر علی آباد طی روزهای اول تا سوم اسفندماه خبر داد. این نمایشگاه طی آن سه روز از ۸ صبح تا ساعت ۱۵ عشر برپا خواهد بود. تاکنون ۹ شهرستان برای شرکت در آن نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و در این نمایشگاه توانمندی هنرمندان هنرستان های استان به نمایش گذاشته می شود.
نقل قول کردن
0 #4 محمد 1401-11-28 10:21
نسبت رشته های تحصیلی دانش آموزان گلستان در حال حاضر ۴۳ درصد رشته های مهارتی در هنرستان ها و ۵۲ درصد رشته های نظری است. مدیران تلاش می کنند تا این نسبت به سمت برابری و توازن حرکت کند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر