c_300_250_16777215_10_images_10775.jpg

 

گرگان - ترکمن سسی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: موسیقی سنتی هنری والای شیدایی و عاشقی در راستای ترویج خیرها، انسانیت و اخلاق است.


به گزارش ایرنا، محمد رعیت شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: در جشنواره موسیقی فجر امسال در راستای عدالت فرهنگی در دورترین نقاط مرزی و محروم از جمله آق قلا، مراوه تپه و کلاله هم گروه های موسیقی اجرا داشتند.
وی افزود: فرهنگ بیش از پیش باید در راستای ماندگاری، مردمی شود و بی شک وظیفه ما حمایت از هنرمندان استان در این راستاست.
وی بیان کرد: شادمانه های مختلفی در قالب های متنوع از جمله جشنواره فیلم و هنرهای تجسمی در سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شد که آخرین رخداد مهم آن سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بود که با اهداف فرهنگ و نشر، ترویج و تقویت این حوزه بود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: گنجینه های میراث فرهنگی پیشینیان ما باید حفظ و به نسل جوان آموخته شود و بی شک همه هنرمندان و مسوولان باید در حفظ هنر و فرهنگ اصیل ایرانی بکوشند تا نسل جوان با میراثی که سینه به سینه از نسل های گذشته رسیده به خوبی آشنا شوند.


سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی (ارکسترال، کلاسیک، ردیف دستگاهی، نواحی، هنرستان‌های موسیقی، پاپ) آغاز شد.
تالار فخرالدین اسعد گرگانی، مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آق‌قلا، علی‌آبادکتول، کلاله، سالن ورزشی روستای چناران شهرستان مراوه‌تپه و سالن اداره آموزش و پرورش بندرترکمن میزبان اجراهای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در گلستان بوده است.
گلستان با ۳۴ اجرای صحنه‌ای از هنرمندان استان تا شامگاه امشب چهارشنبه سوم اسفند ماه میزبان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بوده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر