c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-02-22_18-15-09.jpg

 


ترکمن سسی - نوجوانان عضو پیشگامان سبز زیتونلی در روستای قورچای ، در حال تهیه نهال برای اهدا به دانش آموزان روستاهای نوار مرزی شمال گلستان هستند.


پیشگامان سبز زیتونلی با مدیریت خیر درختکار عبدالمجید زیتونلی و با مشارکت نوجوانان علاقمند به ترویج درختکاری، طی چند سال اخیر با کاشت ۴ هزار درخت در روستای قورچای نمونه موفقی از گسترش درختکاری در قورچای را معرفی کرده است.

پیشگامان سبز زیتونلی که اکنون به عنوان یکی از مروجان درختکاری در گلستان و منطقه ترکمن صحرا شناخته شده است در نظر دارد ۱۵ هزار نهال مثمر تا پایان امسال به دانش آموزان روستاهای نوار مرزی شمال گلستان اهدا نماید.

نیمه شمالی گلستان به ویژه روستاهای نوار مرزی از کمبود فضای سبز و پوشش درختی رنج می برد و این موضوع از مدت ها قبل دلسوزان این عرصه را به تکاپو انداخته است.

پایگاه خبری ترکمن سسی نیز در راستای وظایف فرهنگ سازی رسانه ای خود بارها با انتشار گزارش، یادداشت و گفتگو با فعالان این عرصه سعی نموده است تا سهم خود را در این مسیر ایفا نماید.

اساسا موضوع ترویج و گسترش درختکاری امری است که نیاز به مشارکت مردمی و همکاری نهادهای مردم نهاد و اعضای شورای روستاها و دهیاری ها دارد.

امید داریم مردم نیک اندیش منطقه از فرصت هفته درختکاری امسال برای سهیم شدن در این حرکت ارزشمند در جهت گسترش درختکاری در منطقه گام های موثری بردارند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 عبدالمجید زیتونلی 1401-12-03 20:53
درود و سلام فراوان به مدیر ترکمن سسی، آقای دانشمند، همچنان مشوق جوانان و موسسه پیشگامان سبز زیتونلی می باشید و قوت قلب می دهید. اجرشان با ایزد منان
نقل قول کردن
0 #2 بهنام 1401-12-03 21:02
الان منابع طبیعی گنبد به دوستداران درختکاری انواع نهال رو رایگان توزیع می کنه، چه خوب خواهد شد دهیاران روستاها همت بکنند دو طرف ورودی اصلی روستاشون رو نهال کاری و از آنها به خوبی مراقبت بکنند. اینکار می تونه چهره روستاها رو خوش سیما و با طراوت بکنه
نقل قول کردن
0 #3 میراث طبیعت 1401-12-06 06:34
درود بر شما
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر