c_300_250_16777215_10_images_11135.jpg

 

 


ترکمن سسی - جاده بندرترکمن - آق قلا ۳۴ کیلومتر طول دارد و به گفته مسولین راهداری گلستان در طول شبانه روز حدود ده هزار تردد در آن انجام می شود.


طی سال های گذشته به دلیل نبود روشنایی کافی و عرض کم جاده و تردد بالا و ... ، تصادفات مرگبار متعددی در این جاده اتفاق افتاده و در بین مردم منطقه به جاده مرگ معروف شده است.

با درخواست های مردمی و راه اندازی کمپین ها و پیگیری مسولان و مدیران استانی برای ضرورت رسیدگی به وضعیت آن، تعریض و بهسازی این جاده از اواخر تابستان ۹۹ آغاز شد و تاکنون از سمت بندرترکمن تا سر خط پنج پیکر به طول هشت کیلومتر و از سمت آق قلا تا روستای قرنجیک گوگچلی به طول ۹ کیلومتر و جمعا ۱۷ کیلومتر تعریض شده و مردم اکنون در آن تردد می کنند.

اما مسیر هفده کیلومتر میانی این جاده یعنی از دوراهی پنج پیکر تا روستای قرنجیک گوگچلی هنوز کامل تعریض و آسفالت نشده است و با خطراتی که دارد همچنان نام جاده مرگ را دارد.

در عین حال در نشست مشترک مورخ ۱۴ فروروین استاندار گلستان با معاونین وزیر راه و شهرسازی، تصمیم گرفته شد که تعریض باند شمالی جاده آق قلا - بندرترکمن توسط شرکت تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور اجرا شود. باند شمالی این جاده تاکنون دست نخورده است.

استاندار گلستان چند روز قبل قول داده که تا انتهای سال ۱۴۰۲ چیزی به نام جاده مرگ در استان نخواهیم داشت، اگر منظور استاندار اجرای کل پروژه با تعریض هر دو باند جنوبی و شمالی این جاده باشد قول مهمی است چون حجم کار بالاست و اعتبارات چند صد میلیاردی برای طرح های راهسازی لازم دارد.

به هرحال مردم منطقه چشم انتظار قول و عمل مسئولان هستند تا هرچه زودتر نام منحوس جاده مرگ از روی جاده بندرترکمن- آق قلا پاک شود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 سخاوی 1402-01-24 06:04
شما جاده گنبد به داشلی برون را ندیدی. جاده ترانزیت مملکت با تردد فراوان هر روز تصادف میشه!
نقل قول کردن
0 #2 مسیب منگلی 1402-01-24 06:05
کل استان مخصوصا ترکمن صحرا جاده هاش از مراوه و کلاله تا بندر و گمیشان داغون! جاده ترانزیتی گنبد اینچه برون بت این‌حجم تردد افتضاحه! جاده باریک! اگه کامیون جلوت باشه به این راحتی ها نمیشه سبقت گرفت، خراب ، چه برسه به بقیه جاده ها را ببینیم. حالا استاندار میگه تا آخر سال جاده مرگی نداریم...
نقل قول کردن
0 #3 محمدصفا 1402-01-24 06:06
برخی مسولین استانی ، مسولانی که از تهران‌میان را با هلی کوپتر جابجا می کنن تا چیزی از کمبودهای استان را نبیند. فقط جاهای کار شده را نشون میدن. متاسفانه سالهاست این روند ادامه داره.
نقل قول کردن
0 #4 آرخی 1402-01-24 06:07
این وضعیت جاده ها، واقعا شرم آوره!
نقل قول کردن
0 #5 فعال رسانه ای 1402-01-25 15:39
باند شمالی این جاده تاکنون دست نخورده است اما مسئولین میگن که تعریض و بهسازی باند شمالی نیز مصوب شده و قرار هست شرکت تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با نمایندگی راه و شهرسازی آن را اجرا بکند.
نقل قول کردن
0 #6 فعال رسانه ای 1402-01-25 15:41
از روبروی روستای قرنجیک گوگچلی به سمت آق قلا به طول ۹ کیلومتر باند جنوبی این جاده تعریض و بهسازی شده و تردد در آن جریان دارد. ( به تاریخ پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲)
نقل قول کردن
0 #7 فعال رسانه ای 1402-01-25 15:44
تقریبا از روبروی روستای قلعه توماج لر به سمت آق قلا تا روبروی روستای قرنجیک گوگچلی باند جنوبی این جاده در حال زیرسازی و ابنیه سازی است و ماشین آلات در حال کار هستند. بخش بیستر کار انجام شده اما تاکنون آسفالت نشده ( به تاریخ پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲)
نقل قول کردن
0 #8 فعال رسانه ای 1402-01-25 15:47
باند جنوبی این جاده تقریبا از روبروی آرامستان بهاء الدین و در نزدیکی روستای قلعه توماج لر تاکنون دست نخورده است و هیچ کاری اعم از زیرسازی یا کار دیگری انجام نشده اما ابنیه ها کار سده ، این بخش همان مسیری است که مسولین قول دادند تا پایان‌تابستان امسال تکمیل خواهد شد.
نقل قول کردن
0 #9 فعال رسانه ای 1402-01-25 15:49
باند جنوبی این جاده از بندرترکمن تا سر خط ورودی غربی روستای پنج پیکر به طول هشت کیلومتر تعریض و بهسازی شده و تردد در آن جریان دارد. البته این بخش از ماه های قبل تکمیل شده است. ( مشاهده به تاریخ پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ که گفتم ابن بخش از ماه قبل توسط راه و شهرسازی تکمیل شده و تردد در طان جریان دارد.)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر