c_300_250_16777215_10_images_11.jpg

 

 
ترکمن سسی -رئیس کل دادگستری گلستان گفت: قضات استان سال گذشته هفت هزار و 768 رای جایگزین حبس صادر کردند که 24 درصد بیشتر از سال 1400 است .


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی از دادگستری کل گلستان، حیدر آسیابی با اشاره به چرخش آرای محاکم استان به سمت جایگزین‌های حبس در جرایم سبک، گفت: قضات استان این آرا را با استفاده از ظرفیت قانون، برای جرایم سبک و کسانی که سابقه دار نیستند، صادر کردند.


آسیابی افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند که قضات مطابق ماده 64 قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، برای محکومان صادر کردند.


رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به اینکه گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین حبس است، گفت: سال 1400 هم در دادگاه‌های استان برای ۶ هزار و 221 نفر که سابقه کیفری نداشتند و جرایم سبک مرتکب شده بودند، رای جایگزین حبس صادر شد .

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر