c_300_250_16777215_10_images_11708.jpg

 

ترکمن سسی- فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با قدردانی از اهدای یک قطعه زمین برای ساخت محیط‌بانی در آق‌قلا از سوی یک روحانی اهل سنت گفت: ترویج این‌گونه اقدامات خیرخواهانه گامی در راستای حفظ محیط زیست و ضامن بقای آن است.

 

به گزارش ایرنا، سرهنگ جمشید محبت‌خانی روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه اهل‌سنت آق قلا واقف این زمین افزود: سال قبل رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری تاکید داشتند که هرگونه فعالیت برای محیط زیست، گامی در راستای ترویج دین است و شما با وقف این زمین ، به بیانات معظم له عمل کردید.

وی ادامه داد: باید این گونه اقدامات، اطلاع‌رسانی شود تا مردم بیشتر به فعالیت در حوزه محیط زیست ترغیب شوند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: محیط زیست مظلوم است و باید برای بقای آن که ضامن آسایش و نسل آینده است نسل جوان را هوشیار و آگاه کرد.

سرهنگ محبت‌خانی افزود: محیط زیست مخالف پیشرفت و توسعه نیست ولی لازمه اجرای طرح‌ها، داشتن پیوست محیط زیستی است تا با رعایت آن آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست با اشاره به فعالیت ۴ هزار نیروی محیط‌بان برای حفاظت از عرصه‌های زیستی کشور گفت: طبق چارت سازمانی، محیط زیست از امکان جذب ۸ هزار محیط‌بان برخوردار است.

سرهنگ محبت نیا تاکید کرد: برای جبران بخشی از کمبودهای نیروی محیط‌بان استفاده از همیاران محیط زیست در دستور کار قرار دارد و اجرای آن در برخی مناطق آغاز شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۱۴۴ محیط‌بان در راه حفاظت از عرصه‌های زیستی به شهادت رسیده و ۳۷۳ نفر نیز جانباز شدند.

سرهنگ محبت‌خانی گفت: کار در محیط زیست، مقدس است و خدمات محیط‌بانان در حفظ درخت و حیات وحش در نظر پروردگار، اقدامی نیکو و ارزشمند است.

 

امام جمعه اهل‌سنت آق قلا هم‌ در این دیدار گفت: هدف از اهدای زمین برای ساخت محیط بانی منطقه مرزی صوفی‌کم، فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست و گسترش ارتباطات ترویجی با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان است.

آخوند عبدالرزاق رهبر افزود: وظیفه داریم از محیط زیست که سرمایه‌ای برای بقای بشر به شمار می رود بیشتر تلاش کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آق‌قلا هم در این مراسم گفت: زمین اهدایی این خیر ۳۰۰ متر است که با جذب اعتبار استانی و ملی ساخت آن آغاز خواهد شد.

سلیمان غریب شمس‌آبادی افزود: این ساختمان برای فعالیت محیط‌بانی، مرکز تحقیقات و آموزشی ساخته می شود.

 c_300_250_16777215_10_images_11709.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر