c_300_250_16777215_10_images_11831.jpg

 

 

ترکمن سسی - به مناسبت هفته هلال احمر؛ مانور پناهیگیری و خروج اضطراری زلزله با رویکرد خانه های هلال به صورت متمرکز در روستای سلاق غائب شهرستان گنبدکاووس و سایر شهرستان ها همزمان با سراسر کشور اجرا شد.


به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر گلستان؛ قاسم غریب آبادی با اعلام این خبر گفت: به مناسبت هفته هلال احمر با توجه به وظیفه مندی هلال احمر در آماده سازی مردم برای زمان بحران و به منظور ارتقاء آمادگی، دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال و کاهش خسارات ناشی از زلزله، تمرین سراسری پناهگیری صحیح و خروج ایمن در استان گلستان همزمان با سراسر کشور اجرا شد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افزود: خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی به عنوان اولین افرادی که نزدیک به محل وقوع حادثه هستند می‌توانند در زمان طلایی پس از حادثه و تا رسیدن نیروهای امدادی در کوتاهترین زمان خدمات موثری به مردم ارائه دهند بنابراین آموزش های دوره ای مردم حائز اهمیت است.


وی خاطر نشان کرد: مانوری که در روستای سلاق غائب برگزار شد نشان دهنده آموزش های موثری است که در خانه‌های هلال فراگرفته اند بنابراین با تکرار و تمرین این مانورها و تمرین‌ها می‌توان به شعار (هرخانواده یک امدادگر) جامه عمل پوشاند.


استان گلستان دارای ۲۹۴ خانه هلال است که بیش از ۵ هزار نفر عضو دارند و تاکنون در قالب ۱۳۷ تیم ساماندهی شده اند تا در زمان وقوع حادثه با تفکیک وظایف بتوانند بهترین خدمات را به مردم محل زندگی خود ارائه دهند.

این مانور با حضور مدیرعامل و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گلستان و معاون استاندر و فرماندار ویژه گنبدکاووس برگزار شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر