c_300_250_16777215_10_images_21506.jpg

 


ترکمن سسی – فرماندار گندکاووس از هدایت روان آب‌ بارندگی‌های اخیر به تالابهای‌ بین‌المللی «آلماگل»، «آجی‌گل» و «آلاگل» خبر داد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، مهدی دهرویه در جلسه هماهنگی تالاب ها افزود: حجم بالای آب از رودخانه اترک با اولویت دهی تالابها وارد سه تالاب بین‌المللی گنبدکاووس شد.
وی ادامه داد: بخشی از روان آب اترک هم برای مصارف کشاورزی و آب شرب به سمت «سد دانشمند» هدایت شده است و درصدی هم به بخش آبزی‌پروری تخصیص داده شده است.
دهرویه افزود: سیلاب تا سه روز آینده در منطقه جریان دارد و همه کانال‌های دسترسی به تالاب‌های بین‌المللی آماده آبگیری هستند.
وی یادآور شد: تالاب «آلماگل»، «آجی‌گل» دارای پهنه آبی است اما تالاب «آلاگل» خشک شده و توزیع آب، سیلاب در سطح بیشتر به سمت تالاب «آلاگل» در حال هدایت است.


رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: مطابق قوانین حفاظت و احیای تالاب‌ها، تامین آب تالاب‌ها بعد از آب آشامیدنی در رتبه دوم قرار دارد
احمد احمدی افزود: وزارت نیرو مکلف است براساس برآورد حق آبه تالاب‌ها در شرایط «خشکسالی و ترآبی» توسط سازمان حفاظت محیط زیست، آن را تامین کند.

c_300_250_16777215_10_images_21504.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر