c_300_250_16777215_10_images_21968.jpg

 

 

 

ترکمن سسی - مراسم دومین سالگرد آسمانی شدن "محمد قربان کلته" در اینچه برون برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، مراسم دومین سالگرد آسمانی شدن "محمد قربان کلته" از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان فداکار میهن اسلامی در شهر مرزی اینچه برون برگزار شد.
"محمد قربان کلته" یادگار دوران هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان فداکار میهن اسلامی بود که پس از سال ها تحمل جراحات و درد و رنج ترکش های موجود در بدن و مجروحیت شیمیایی، در تاریخ 20/5/1400 و در سن 75 سالگی در شهر مرزی اینچه برون به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
"محمد قربان کلته" فرزند یگان محمد، متولد 1325 در گمیشان است که به عنوان سنگرساز بی سنگر ترکمن در دوران دفاع مقدس به مدت 27 ماه در عملیات های جنگی و 9 بار هم به صورت داوطلبانه از طرف جهاد پشتیبانی دوران جنگ تحمیلی، به عنوان راننده گریدر، لودر و بولدوزر در جبهه ها حضور داشت و با احداث خاکریز و سنگر برای رزمندگان مشغول به فعالیت بود و در طول این مدت با شجاعت و شهامت کم نظیر مشغول به کار بود.
این سرباز فداکار ترکمن، سرانجام در ارتفاعات قلاویزان در منطقه مهران در حالی که در حال ساخت جاده پشتیبانی و تدارکاتی برای رزمندگان و پاکسازی منطقه بود، بر اثر اصابت ترکش های مین ضد تانک مجروح و زخمی می شود.
وی در دوران بازنشستگی بر اثر جراحات وارده در جنگ و تحمل درد و رنج ترکش های موجود در بدن و مجروحیت شیمیایی و مشکلات تنفسی ناشی از جنگ، در خانه خود در شهر مرزی اینچه برون بستری شده و سرانجام در تاریخ 20/5/1400 در سن 75 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
گفتنی است، (سنگرسازان بی‌سنگر) لقبی بود که توسط حضرت امام خمینی(ره) به جهادگران جهاد سازندگی به‌دلیل نقش بزرگشان در جنگ تحمیلی داده شد. خاکریزهای جبهه‌ها که کمی مقدم‌تر از خط مقدم بود توسط همین جهادگران ساخته می‌شد، کسانی که سنگری نداشتند و برای دیگر رزمندگان سنگر می‌ساختند.
روحش شاد و یادش گرامی

خبرنگار : رستم جرجانی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر