c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-06_16-02-52.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: برای اولین بار و براساس قانون جدید انتخابات، پیش ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس از صبح فردا (دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲) آغاز می شود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، سیدعلی مهاجر رئیس ستاد انتخابات گلستان صبح امروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در نشست با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات، همه داوطلبان نمایندگی مجلس باید در مهلت مقرر پیش ثبت نام کنند.
وی افزود: پیش ثبت نام از داوطلبین طبق قانون در طی هفت روز کاری از طریق سامانه پنجره واحد وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir انجام می شود.
مهاجر تاکید کرد: پیش ثبت نام انتخابات برای ثبت نام قطعی داوطلبان در ۲۷ مهر الزامیست و در غیر این صورت، آنان فرصت ثبت نام قطعی در انتخابات مجلس را از دست خواهند داد.
وی تصریح کرد: پیش ثبت نام یک فرصت برای انتخاب اصلح و انتخابات مجلس عرصه مهمی در قانون گذاری است و باید افراد سالم وارد عرصه رقابت انتخاباتی بشوند.
رئیس ستاد انتخابات گلستان در تشریح راهبرد چهارگانه انتخابات گفت: رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت (رسام) چهار راهبرد انتخابات است و همانگونه که فشنگ رسام تولید نور می کند و مسیر عملیات را مشخص می کند، راهبردهای رسام در انتخابات چنین عملکردی دارد.
مهاجر گفت: از حضور همه سلایق در انخابات استقبال می کنیم و خانه احزاب گلستان جزو افتخارات سیاسی این استان به‌شمار می‌رود که ظرفیت زیادی برای نشاط سیاسی با گرایش های سیاسی متعدد منطقه دارد.
وی تاکید کرد: سلامت انتخابات برای ما خیلی مهم است و اگر کسی بخواهد از این امانت سوء استفاده بکند یا انتخابات را در مسیر جریان، حزب یا گروه و قومیت خاصی هدایت کند و برخورد قانونی می کنیم.
مهاجر تصریح کرد: قرآن سوزاندن های غربی ها نشانه عجز آنها در مقابل دستاوردها و پیشرفت های جهان اسلام است. اینها نشانه رشد اسلام است که بایستی اصحاب رسانه آن را تبیین کنند.
وی یادآور شد: مردم ایران هرجا لازم بوده همیشه پای کار بوده اند. حضور گسترده مردم در مراسم ایام عاشورا و در راهپیمایی ها همه نشان می دهد که مردم ما همیشه پای انقلاب و نظام و پای کار هستند. رسانه ها هم در تبیین اینها نقش دارند و برای امید آفرینی و مشارکت باشکوه مردم در صحنه تلاش کنند.
مهاجر در پاسخ سوالی درباره میزان افراد واجد شرایط رای دادن و نیز رای اولی ها در گلستان گفت: این آمار در ادامه با هماهنگی وزارت کشور منتشر خواهد شد.
وی گفت: ۱۳ نفر از مدیران دولتی در استان گلستان برای داوطلبی در انتخابات مجلس از سمت خود استعفا داده اند و در سامانه ثبت شده است.
مهاجر خاطر نشان کرد: انتخابات گلستان در شش حوزه اصلی و ۸ حوزه فرعی برگزار می شود و ۳۲ گام در ۲۰۹ روز برای فرایند انتخابات طراحی شده و در حال اجراست.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر