c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-07_09-41-20.jpg

 

ترکمن سسی - سرپرست شهرداری آق قلا گفت: پارک های محله ای شهر توسعه می یابد و توسعه و نگهداری فضای سبز، لازمه تعامل و همکاری شهروندان است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، هوشنگ جاهد در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان آق قلا گفت: احداث و توسعه پارک‌های محله‌ای در سطح شهر موجب افزایش نشاط اجتماعی و سرانه فضای سبز شهری می‌شود و زمینه تفریح و سرگرمی شهروندان ساکن در محلات را فراهم می‌کند.
وی از شروع احداث و یا اتمام ساخت پنج پارک محله ای در سطح شهر آق قلا خبر داد و گفت: پروژه احداث پارک محله ای شهرک مخابرات به مساحت 2500 مترمربع و پارک محله ای شهرک کارکنان به مساحت 2000 مترمربع به اتمام رسیده است و پروژه احداث پارک محله ای ما بین شهرک شیرمحدلی و محله دلیجه به مساحت 700 مترمربع، پارک محله ای شهرک فرهنگیان به مساحت 1000 مترمربع و پارک محله ای محله طعنه به مساحت 1000 مترمربع در حال اجرا می باشد.
سرپرست شهرداری آق قلا با تاکید بر همکاری اصحاب رسانه در ایجاد فرهنگ نگهداری فضای سبز شهری، گفت: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ درختکاری و نگهداری و حفظ فضای سبز شهری، بی‌بدیل و بسیار مؤثر است.
جاهد، مشارکت و همکاری شهروندان در ایجاد فضای سبز شهری را بسیار مؤثر دانست و افزود: رسیدگی به فضای سبز مطلوب با همکاری و مشارکت مردم علاوه بر زیبایی، رضایتمندی آنها را در پی خواهد داشت.
وی همچنین درخصوص اجرای بتن ریزی در سطح معابر شهر آق قلا، گفت: از ابتدای سال 1402 تاکنون تعداد 9 معبر با مجموع مساحت 4500 مترمربع با اعتبار 11 میلیارد ریال بتن ریزی و نصب آب رو انجام شده است.
سرپرست شهرداری آق قلا با اشاره به اینکه، بتن ریزی چهار محوطه شهرک استاندارد به اتمام رسیده است، افزود: بتن ریزی تعداد 10 محوطه از شهرک استاندارد با مجموع مساحت 7000 مترمربع در حال اجرا می باشد.
جاهد، همچنین تصریح کرد: قرارداد اجرای بتن و آب رو تعداد 30 معبر به طول یک و نیم کیلومتر و مجموع مساحت 8500 مترمبع با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال منعقد شده است و طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان شهریورماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.
وی با اشاره به عملیات آسفالت معابر نیز گفت: در سال 1402 از محل قیر بند (ز) تبصره یک قانون بودجه (299 تن) و همچنین قیر بازآفرینی شهری (121 تن) مجموعا به تناژ 420 تن، تعداد 51 معبر با مجموع طول هشت و نیم کیلومتر با اعتباری بالغ بر 126 میلیارد ریال (63 میلیارد ریال منابع داخلی و 63 میلیارد ریال قیر رایگان) اجرا خواهد شد که در این راستا، اجرای آسفالت تعداد 10 معبر با مجموع تناژ2400 اجرا گردیده است.
سرپرست شهرداری آق قلا بیان کرد: زیرسازی معابر مذکور در حال اجرا بوده و همچنین قرارداد اجرای آسفالت در حال اجرا می باشد و تا پایان شهریور ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.
جاهد، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه، در طول چهار ماهه اول سال 1402 تعداد 87 معبر از معابر سطح شهر با مجموع طول 12 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال زیرسازی شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای اجرای پروژه های دفع آب های سطحی، 10 معبر از معابر سطح شهر عملیات جدول و کانیوو جهت دفع آب های سطحی مجموعا به طول 2 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال اجرا گردیده و همچنین قرار داد اجرای 1/2 کیلومتر جدول و کانیوو دفع آب های سطحی منعقد شده و در حال اجرا می باشد.
وی با اشاره به پیگیری طراحی پارک سه هکتاری با در بر گرفتن امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری، واقع در سایت بنیاد شهر آق قلا، گفت: احداث زمین چمن مصنوعی در محله طعنه به مساحت 1400 مترمربع با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال، خرید و نصب ست ورزشی و ست بازی پلی اتیلن در پارک های سطح شهر با اعتبار بالغ بر 9 میلیارد ریال، احداث و توسعه پارک‌های محله‌ای، ساماندهی و نماکاری میادین و معابر شهر، ساماندهی و خط کشی گذرگاه‌های عابران پیاده، نصب تابلوها و علائم، نهضت رفع مشکلات پل های فلزی و بتنی کوچه ها و محلات سطح شهر، تخریب و نوسازی سرویس های بهداشتی پارک شهر و ... را از دیگر خدمات و اقدامات شهرداری آق قلا عنوان کرد.

رستم جرجانی / خبرنگار و فعال رسانه ای

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-07_09-41-28.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر