c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-13_20-28-06.jpg



ترکمن سسی - فرمانده سپاه شهرستان آق قلا: گفت: رعایت اخلاق لازمه فعالیت در عرصه خبرنگاری و قلم زدن است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، سرهنگ پاسدار یعقوب مصطفی لو در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آق قلا در حوزه مقاومت بسیج بدر سپاه شهرستان در شهر انبارالوم گفت: رعایت اخلاق و قسم به قلم لازمه فعالیت در عرصه خبرنگاری و قلم زدن است.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم "ن والقلم وما یسطرون" و قسم به قلم گفت: مهمترین و بزرگ ترن گام ما نسبت به مردم رعایت اخلاق است. همچنان که پیامبر اکرم (ص) مبعوث شد تا اخلاق را در جامعه پیاده کند و در این بین اگر خود پیامبر (ص) اخلاق نداشت مردم از اطرافش پراکنده می شدند.
فرمانده سپاه شهرستان آق قلا با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) خبرنگاران واقعا عاشورا هستند، افزود: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) خبر شهادت امام حسین (ع) و یارانش را تبیین کردند تا نام کربلا در تاریخ زنده بماند و اگر حضرت زینب (س) نبود واقعه کربلا در کربلا باقی می ماند.
وی با تاکید براینکه، اصحاب رسانه با کمک هم تلاش و فعالیت داشته باشند، گفت: مردم بهترین سرمایه و عزیز و نورچشم انقلاب هستند و شاید انتقاداتی وجود داشته باشد اما لازم است برای شان و منزلت مردم تلاش کنیم.
فرمانده سپاه شهرستان آق قلا، 17 مرداد روز خبرنگار را گرامیداشت یاد وخاطره شهید محمود صارمی عنوان کرد و گفت: شهید غلامحسین افشردی معروف به حسن باقری نیز روزنامه نگار و خبرنگاری بود که در دوران دفاع مقدس حضور داشت.
سرهنگ مصطفی لو با پیشنهاد تشکیل کمیته اخلاق رسانه ای در سطح شهرستان گفت: عمل و نیت مقدس باید خروجی مقدس هم داشته باشد و اگر ثمن ها و گروه های جهادی پای کار باشند می شود کارهای عمرانی و مطلوبی در خصوص افزایش سرانه فضای سبز شهرستان آق قلا، زیباسازی محوطه شهدای گمنام آق قلا و دیگر موضوعات فرهنگی و مذهبی انجام داد.
وی مطالبه گری از مسئولان شهرستانی را با رعایت اخلاق را حق خبرنگاران عنوان کرد و گفت: امروز لازم است مردم از منبع خبر یعنی خبرنگاران خبر را دریافت کنند، خبرنگار باید زبان گویای مردم باشد و حرفی را که می زند برای جلب رضای خدا باشد نه اینکه برای جذب فالوور و دنبال کننده در فضای مجازی باشد.
فرمانده سپاه شهرستان آق قلا اظهار کرد: خبرنگاران مطالبات به حق مردم و جامعه را با جدال احسن از مسئولان داشته باشند.
سرهنگ مصطفی لو با تاکید براینکه، امروز لازم است الگوی پیامبر (ص) را در پیش بگیریم، تصریح کرد: امروز دشمن با استفاده از سلبریتی ها موضوع جنگ را از جنگ نرم رده کرده و جنگ شناختی به وجود آورده اند و فضا را به سمتی می برند که مردم را بی دین کنند.
وی با بیان اینکه، برای امیدآفرینی و اعتلای انقلاب تلاش کنیم، تاکید کرد: در کانال دشمن گرفتار نشویم چون امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر می خواهیم بنیان خانواده را نابود کنیم باید به کلمه مقدس مادر برسیم.
فرمانده سپاه شهرستان آق قلا همچنین تاکید کرد: هر جا که مردم نیاز به کمک داشته باشند سپاه به صورت شبانه روزی پای کار خواهد آمد و طرف مردم خواهد بود.
سرهنگ مصطفی لو در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود آب در سطح شهرستان و استان، گفت: در ایام گذشته هرخانه ای آب انبار داشت و برای تابستان و فصل گرما آب ذخیره می کرد و اصلا هم به مشکل کمبود آب بر نمی خوردند. امروز می توان با احیای آب انبارهای قدیمی باعث هویت بخشی منطقه شد و می توانیم در این زمینه الگوی کشور باشیم.
وی افزود: از این روش می توان برای ذخیره سازی آب های سطحی، آب باران و مدیریت دفع سیلاب شهری و روستایی استفاده کرد.
فرمانده سپاه شهرستان آق قلا، پروژه آب رسانی به حدود 28 روستای مجتمع پیرواش شهرستان آق قلا را از اقدامات و خدمات سپاه عنوان کرد و گفت: این پروژه در قالب پروژه های محرومت زدایی توسط قرارگاه خاتم و با همکاری بسیج سازندگی انجام می گیرد و اگر این پروژه به  ثمر برسد تنش آبی بخش عمده ای از شهرستان کم خواهد شد.
سرهنگ مصطفی لو، زهکشی چندین هزار هکتار از زمین های کشاورزی در سطح استان را از دیگر اقدامات قرارگاه خاتم عنوان کرد و گفت: قرار است در آینده نزدیک دایک های حفاظتی برای مقابله با سیل در آق قلا ایجاد شود تا در آینده اگر سیلی بیاید، به شهر ورود نکند و به سمت تالاب ها و دریا برود.

رستم جرجانی / خبرنگار ترکمن سسی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر