c_300_250_16777215_10_images_22197.jpg

 

ترکمن سسی – رئیس مرکز آموزشی درمانی آل جلیل آق قلا می گوید: برای اولین بار رشته های فوق تخصصی آسم ، آلرژی و روماتولوژی در این مرکز دارای کلینیک فعال است و در آینده نزدیک شاهد رشته های فوق تخصصی بیشتری نیز خواهیم بود.


به گفته دکتر ناصر هروی ، این بیمارستان از حدود یک و نیم ماه قبل به چهارمین مرکز آموزشی درمانی گلستان ارتقاء یافته است و پذیرای دانشجویان رشته های پزشکی است.
سه مرکز آموزشی درمانی دیگر همگی در مرکز استان قرار دارد، مراکز آموزشی درمانی پنج آذر، صیاد شیرازی و طالقانی گرگان.

 

بیمارستان آل جلیل آق قلا تنها مرکز آموزشی درمانی شهرستانی در استان گلستان
بیمارستان آل جلیل آق قلا تنها مرکز آموزشی درمانی شهرستانی در استان گلستان است که سال به سال روند رو به رشدی را طی کرده است. هیچ شهرستان دیگری در گلستان به غیر از آق قلا مرکز آموزشی درمانی ندارد.


دکتر ناصر هروی می گوید: روند تبدیل یک بیمارستان به مرکز آموزشی درمانی یک روند طولانی و نفسگیر است. معمولا اول باید دانشگاه های مجاور بیایند و تایید بکنند. شاهرود و سمنان و ساری آمدند و ارزیابی کردند. دانشگاه علوم‌ پزشکی ایران نیز به نیابت از وزارت بهداشت آمد و تایید کرد و هم اکنون بیمارستان آل جلیل، تنها مرکز آموزشی درمانی شهرستانی در استان گلستان است.


به گفته او برای اینکه بیمارستانی به صورت مرکز آموزشی درمانی درآید باید امکانات فراهم شود، فضای آموزشی ایجاد شود و یک پروسه طولانی حدود دو ساله را طی می کند تا پس از تایید بیمارستان های بزرگ همجوار و با تایید نهایی وزارت بهداشت به صورت مرکز آموزشی درمانی در می آید.


در اعتبار بخشی ملی بیمارستان ها در سطح کشور، بیمارستان آل جلیل آق قلا به عنوان بیمارستان درجه یک انتخاب شده است و برای آموزشی درمانی شدن حتما بیمارستان باید درجه یک باشد. تبدیل شدن به مرکز آموزشی درمانی آرزویی است که بیمارستان های شهرستانی سالها پیگیر هستند تا به آن برسند اما برخی در حال حاضر حتی فاز اول کار را هم طی نکرده اند.

 

متخصص های عضو هیات علمی در مرکز آموزشی درمانی آل جلیل
دکتر هروی بیان می کند: "وقتی بیمارستانی به مرکز آموزشی درمانی تبدیل می شود علاوه بر پرستاران، دانشجویان ارشد و دانشجویان سال آخر پزشکی در آنجا حاضر می شوند و پزشکان آنجا صرفا درمانی نیستند بلکه اساتید دانشگاه هستند و سطح کیفی خدمات درمانی و آموزش ها بالاتر می رود.
در واقع پزشکان مرکز آموزشی درمانی بورد آموزشی دارند یعنی از طرف وزارت بهداشت صلاحیت آموزش به پزشک را دارند و این یعنی سطح علمی بالاتری دارند و خبره ترین متخصصان وارد بیمارستان شما می شوند و به عنوان درمانگر و آموزش دهنده فعالیت می کنند. یعنی قبلا یک پزشک صرفا متخصص داشتیم. الان متخصص هیات علمی داریم و این روی سطح کیفیت خدمات درمانی بیمارستان تاثیر می گذارد.
فرض کنید ۲۰۰ نفر متخصص هستند که در آزمون بورد شرکت می کنند و ده نفر از آنها در کشور اول می شوند. اینها جزو خبره ترین متخصص های کشور هستند که می آیند وارد حرفه آموزش پزشکان در مراکز آموزشی درمانی می شوند.
اعضای هیات علمی با هم در ارتباط هستند و درباره روند درمان بیمار با هم مشورت می کنند و برای ادامه روند درمانی بیمار به او مشاوره می دهند تا مناسب ترین و راحت ترین‌مسیر درمانی را طی کنند و آنها راحت تر درباره روند درمان بیمار تصمیم می گیرند."

CRM از تجهیزات مهم بیمارستانی است که برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می شود و به گفته دکتر هروی با مبلغ سه میلیارد تومان اعتبار در حال تجهیز مرکز آموزشی درمانی به این دستگاه است و بزودی راه اندازی می شود.


دکتر هروی یادآور می شود که اگر CRM نباشد ارتوپدها نمی آیند جراحی بکنند. قاعدتا آمدن C.arm بخش ارتوپدی بیمارستان را فعال خواهد کرد. با آنکه هنوز دستگاه C.arm راه نیافتاده در بخش ارتوپدی دو پزشک متخصص داریم و اگر راه بیفتد قطعا تعداد بیشتری متخصص ارتوپدی به این بیمارستان خواهند آمد.


رئیس بیمارستان آل جلیل درباره مهم ترین کارهای توسعه ای در این بیمارستان می گوید:
"بخش اطفال و فضای داروخانه و مدارک پزشکی بیمارستان اخیرا بهسازی شده و مرکز MMT برای درمان سوء مصرف مواد راه اندازی شده است. همچنین اعتبار سرمایش مرکزی بیمارستان که در فاز اول آن ۸ میلیارد تومان است تامین اعتبار شده است و دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان با مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون تومان تجهیز شده است. سیستم گرمایش مرکزی بیمارستان نیز راه اندازی شده است.
بخش دیالیز بیمارستان آل جلیل نیز در سال 1395 تاسیس و با نام مرحوم بایرام سلطان معروفی همسر زنده یاد حاج آقی آل جلیل نامگذاری شده است. دکتر هروی درباره این بخش می گوید:" بخش دیالیز جزو بخش های افتخارآفرین اینجاست. نیروهای خوبی دارد و فضایی برای اقامت و استراحت همراهان بیمار تدارک دیدیم.
بخش فیزیوتراپی بیمارستان نیز به زودی راه اندازی خواهد شد. چون دوره قرار داد پیمانکار قبلی به اتمام رسیده برای دوره جدید مناقصه برگزار شد و برنده مناقصه نیز مشخص شده و به زودی فعالیت آن در این بیمارستان آغاز خواهد شد.
برای اولین بار رشته های فوق تخصصی آسم ، آلرژی و روماتولوژی در این مرکز دارای کلینیک فعال است و در آینده نزدیک شاهد رشته های فوق تخصصی بیشتری نیز خواهیم بود. تعداد تخت های بخش های آی سی یو و سی سی یو مرکز آموزشی درمانی آل جلیل به ده تخت رسیده و قرار است به ۱۲ تخت نیز برسد."


دستگاه سنگ شکن بیمارستان آل جلیل
دستگاه سنگ شکن بیمارستان آل جلیل بیش از ده سال است که با مشارکت بخش خصوصي راه اندازي شده است و بیمارستان آل جلیل آق قلا تنها بیمارستان دولتی استان است که مجهز به بخش سنگ شکن می باشد و قابلیت سنگ شکنی انواع سنگ های کلیه، حالب و مثانه را دارد. هزينه بيماران این بخش نیز با تعرفه هاي دولتي محاسبه و بيمارستان با كليه سازمان هاي بيمه گر قرار داد دارد. در حال حاضر مستول فنی دستگاه سنگ شکن دکتر کیانوش کر است.

دکتر هروی درباره افتخارات مرکز آموزشی درمانی آل جلیل می گوید: در اعتباربخشی ملی بیمارستان ها در سطح کشور به عنوان بیمارستان درجه یک انتخاب شدیم. این اعتبار بخشی مرتب انجام می شود و در دوره ای به دلیل شیوع کرونا متوقف بود که بعد از کرونا امسال انجام شد. بیمارستان آل جلیل در همان فاز اول به عنوان بیمارستان درجه یک اعتبار سنجی شدیم.


تراز مالی مرکز آموزشی درمانی آل جلیل مثبت است
وی ادامه می دهد:"بیمارستان آل جلیل آق قلا جزو سه چهار بیمارستان اول استان است که تراز مالی اش نیز مثبت است. درآمد زایی دارد. البته درآمدها به صورت متمرکز زیر نظر علوم پزشکی گلستان است. همه بیمارستان های دولتی اینطور است.
طی یک و نیم سال اخیر تراز مالی ما مثبت است. هر سال تراز مالی استخراج می شود. ممکن است فراز و نشیب های داشته باشد.
تراز مثبت مالی موجب می شود تا خدمات بهتری به بیماران مراجعه کننده ارائه شود. این تراز مثبت خوش حسابی در بازار را به دنبال دارد و کالاهای پزشکی مورد نیاز را راحت تر می شود از بازار تهیه کرد. هرچه بدهی بیمارستان به بازار دیر تسویه شود موجب بدحسابی در بازار می شود. بیمارستان بدحساب و بیمارستان خوش حساب در بازار شرایط متفاوتی دارند."
دکتر هروی درخصوص وضعیت تامین داروهای مورد نیاز بیماران در این مرکز آموزشی می گوید: داروهای داروخانه در این بیمارستان برای بیماران بستری تنظیم شده است، برای خدمات بستری کمبود دارو نداریم. در کنار آن برای خدمات سرپایی در اورژانس ممکن است و درباره برخی داروها از جمله ویتامین ها ممکن است کمبود باشد.

بیمارستان آل جلیل آقلا به همت خیر فقید حاج آقی آل جلیل بنیان گذاری و در بهمن ماه 1385 راه اندازی شد و طی این سال ها با همت متخصصان، پزشکان و همه کادر بیمارستان خدمات ارزنده ای به مردم منطقه ارایه داده است.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-23_18-32-44.jpg

دیدگاه‌ها  

0 #1 صادق 1402-06-08 20:30
فکری هم به حال اینترنت بیمارستان بکنید.بخاطر فقط یک قبض سیستمی حدود نیم ساعت معطل شدیم!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر