c_300_250_16777215_10_images_22289.jpg

 

 
ترکمن سسی – استاندار گلستان گفت: با روشنگری جوانان با تبیین دستاوردهای انقلاب می توان به بصیرتی امید آفرین دست یافت که منجر به رشد جامعه خواهد شد.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان؛ دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در جلسه‌ای ۳ ساعته در جمع دانشجویان طرح حامیم ضمن پاسخگویی به سوالات آنان به تشریح اقدامات دولت سیزدهم پرداخت.
وی گفت: رشد اقتصادی گلستان طبق اعلام آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی از منفی ۵/۹ به مثبت ۳ درصد رشد داشته است.
استاندار گلستان افزود: گلستان باوجود خشکسالی های متوالی جزو ۳ استان رشد متوازن درتمام شاخص های اقتصادی کشور بوده که تنها در بخش اقتصاد آن رشد ۷/۹ درصدی رکوردی تاریخی را به ثبت رسانده است.
دکتر زنگانه تصریح کرد: نسبت درآمدی استان اکنون ۵۰ درصد میانگین کشوری رسیده که نشان از همت والای مدیران و نحبگان گلستانی است.
استاندار گلستان با اشاره به شعار سال و وعده دولت سیزدهم در خصوص اشتغال نیز بیان داشت: در سال ۱۴۰۱ تعهد اشتغال استان بیش از ۳۱ هزار شغل بوده که تاکنون بیش از ۳۸ هزار شغل ثبت شده و رشدی ۱۲۰ درصدی با پایداری ۱۸ هزار بیمه شده در این مشاغل گلستان را درجایگاه خوبی قرارگرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به همسایگی گلستان با کشور ترکمنستان تنها ۹ درصد بوده که اکنون به ۲۹ درصد رسیده و هدف ما تا پایان سال ۱۴۰۴ افزایش به ۵۰ درصد است.
دکتر زنگانه با اعلام خبر دعوت رسمی سفیر ترکمنستان از وی گفت: در روز گذشته طی دیداری پیرامون آغاز فعالیت سرکنسولگری کشور ترکمنستان در استان سفیر این کشور در ایران جهت حضور در جشن استقلال آن کشور از استانداری گلستان باتوجه به مشترکات فراوان باهم دعوت کرده که امیدواریم فصلی نو در ارتباط بین المللی جمهوری اسلامی باشد.
این مقام مسئول همچنین با اشاره به تحویل یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام گلستان از دولت های قبل، تصریح کرد: تعداد پروژه های نیمه تمام استان اکنون به کمتر از ۸۰۰ پروژه رسیده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم هیچ پروژه نیماه تمامی وجود نداشته باشد.
وی اظهار داشت: استان گلستان افتخار دارد که روابط عمومی آن موفق به کسب مقام شاخص در شفافیت اطلاعات معرفی شود.
دکتر زنگانه افزود: عدالت و رشد عادلانه منابع باعث رشد استان و تحول در آن شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: با حضور رئیس جمهور ۳۰ هزار انشعاب فاضلاب گنبد کاووس و پروژه آب رسانی کلاله به بهره برداری می‌رسد.
استاندار گلستان همچنین با اشاره به اقدام موثر تیم اقتصادی استان در خصوص مقابله با بدهکاران بانکی به تشکیل کارگروهی ویژه در این خصوص اشاره و گفت: تاکنون ۹۳ میلیارد مطالبات مشکوک الوصول استان به بانک های استان برگشته است.
وی بیان داشت: ۴۸ درصد تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به روستاهای استان تخصیص یافته است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر