c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-09-13_09-40-51.jpg


ترکمن سسی - حوزه‌ی علمیه‌ی قره‌بلاغ، یکی از مراکزِ مهمِ دینی و علمیِ اهل سنت در گلستان است.همه‌ساله تعداد زیادی از علمایِ دینی و حافظانِ قرآن از این حوزه فارغ‌التحصیل می‌شوند و در چنین روزهایی  به این مناسبت مراسم باشکوهی با استقبال مردم و مسوولین برگزار می‌شود.


دکتر رسول مظفری در حاشیه‌ی این مراسم در گفتگو با برخی از بزرگان و دست‌اندرکارانِ این مراسم با اشاره به اهمیت علم،تقوی و توصیه‌ی جوانان به پایبندیِ کتاب، سنت و وحدت گفت: "به یُمنِ توفیقِ الهی و همتِ بلندِ علمای اهل سنتِ منطقه، ما شاهد برگزاری زیبای این آیینِ باشکوه هرساله بهتر از سال گذشته در حد وسیع‌تری هستیم.
بدون شک چنین همایش‌های باشکوهی نظیر دانش آموختگیِ طلابِ اهل‌ سنت در مبارزه با تهاجمِ فرهنگی و اهدافِ شومِ آنان تاثیر بسزایی دارد. ناگفته نماند امروز دشمن سعی دارد تا مبانی دینی و اعتقادی ما را در هم بکوبد.به‌راستی که برگزاری چنین همايشي در نقش بر آب نمودنِ نقشه‌های دشمن بسیار حیاتی و مهم ارزیابی می‌شود و در حقیقت باید اعتراف کنم که برگزاری چنین همایش‌هایی چهره‌ای واقعیِ از جامعه‌ی ما را با وجودِ تنوعِ فرهنگی به جهانیان در مقابل تبلیغاتِ منفیِ بلندگوهای استکبار نشان می‌دهد.
وی با بیان نکاتی از مشترکات دینی و فرهنگی و تسلیتِ اربعین حسینی تصریح کرد که این طلابِ عزیز که زحمات فراوانی کشيده اند و به درجه‌ی والای آخوندی نائل شده اند، سعی کنند برای معنویاتِ مردم هرچه بیشتر سودمند واقع شوند چونکه زکات علم در نشر و انتقال آن است.
قره‌بلاغ،۱۵شهریورِ۱۴۰۲
ذبیح‌اله رضایی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر