c_300_250_16777215_10_images_22413.jpg



ترکمن سسی - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: زراعت پاییزه ۷۰ درصد از مصرف کود یارانه‌ای سالانه این استان را به خود اختصاص می‌دهد.


به گزارش خبرگزاری مهر، سید صمد ضیایی اظهار کرد: زراعت پاییزه ۷۰ درصد از مصرف کود یارانه‌ای سالانه این استان را به خود اختصاص می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه توزیع کود یارانه‌ای شامل اجرای طرح الگوی کشت شده و مشکلی برای توزیع آن در میان بهره‌برداران طرف قرار داد کشت پاییزه، وجود ندارد، افزود: طرح الگوی کشت ۱۴ محصول زراعی در استان گلستان در ابتدای سال ۱۴۰۲ تهیه و برای اجرا به شهرستان‌های استان ابلاغ شد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: محصولات زراعی که برای اجرای الگوی کشت در گلستان معرفی شده شامل گندم، جو، کلزا، برنج، سویا، پنبه، ذرت علوفه‌ای، چغندرقند، سیب زمینی، گوجه فرنگی، یونجه، نخود، پیاز و ذرت دانه‌ای است.
وی در خصوص اجرای طرح توزیع کود یارانه‌ای برای کشت پاییزه در استان گلستان، گفت: این طرح از میانه مرداد ماه سال جاری عملیاتی شده و بهره‌برداران برای دریافت کود یارانه‌ای باید از طریق ثبت نام در سامانه «پهنه‌بندی» جهاد کشاورزی در محل سکونت خود اقدام کنند.
به گفته وی اکنون حدود ۲۰ هزار تُن کود یارانه‌ای در انبارهای این شرکت در شهرستان‌های استان وجود دارد که شامل کود اوره، سوپر فسفات تریپل، فسفات ۱۳ درصد، سولفات پتاسیم و کلرور پتاسیم است.
ضیایی با بیان اینکه سهمیه امسال کود یارانه‌ای استان گلستان ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تُن است، یادآور شد: امسال سهمیه کود یارانه‌ای استان نسبت به سال قبل ۶ هزار و ۹۰۰ تُن افزایش داده شده است و مشکلی از بابت تأمین و توزیع کود یارانه‌ای برای کشت محصولات پاییزه بین بهره‌برداران نخواهیم داشت.
زراعت پاییزه در استان گلستان از ۱۵ مردادماه سال جاری آغاز شده است. استان گلستان با ۶۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب‌های مهم کشت پاییزه محصولات کشاورزی کشور به ویژه تولید محصولات گندم و دانه روغنی کلزا به شمار می‌رود.عمده زراعت پاییزه در استان گلستان به گندم با برنامه‌ریزی برای سطح ۳۵۰ هزار هکتار اختصاص دارد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر