c_300_250_16777215_10_images_22424.jpg


ترکمن سسی - خطیب نمازجمعه اهل سنت مسجد خاتم الانبیاء بجنورد گفت: اگر ما مسلمانان عشق الله و عشق رسول الله(ص) در وجودمان داشته باشیم به رضایت خداوند خواهد رساند.


دردی آخوند یزدانی افزود: در این دنیا هرکسی عاشق یک چیزی است و یکی عشق ماشین و دیگر عشق منزل و دیگر هم عشق ... دارد. ولی در این خصوص حضرت مولانا می گوید: عشق عشق انبیاء باشد و هر روز انبیاء را یاد کنند آن عشق اصلی خواهد بود.

آخوند یزدانی ادامه داد: بنده می خواهم به داستان حضرت بلال حبشی اشاره ای داشته باشم، به رسول الله (ص) وحی شده که آن حضرت هم به بلال حبشی دستور داده که اذان بخواند. حضرت بلال حبشی چهره اش سیاه و از طایفه حبشی بوده و صحابه ها به انتخاب بلال اعتراض نمودند که این همه آدم های با چهره هایی روشن است و خوش صدا در بین ما است و برای چی بلال را برای اذان گفتن انتخاب نمودند؟

خطیب نمازجمعه اهل سنت مسجد خاتم الانبیاء بجنورد گفت: حضرت رسول اکرم (ص) در این لحظه فرموده است: ای صحابه ها خداوند به مال دنیای شما و سیرت شما عاشق نیست و به قلب شما نگاه می کند و نوری که در قلب حضرت بلال است در هیچکدام از شما نیست و اگر همانند بلال تقوا داشته باشیم و به راه خدا برویم خداوند ما را عزیز خواهند نمود.

وی اظهار کرد: در آن زمان وقتی که حضرت رسول اکرم(ص) از دنیا رفت، بلال گفته که دیگر نمی توانم اذان بگویم و سپس مدینه منوره را ترک نموده است و یک شب پیامبر به خواب بلال آمده و فرموده است: ای بلال مگر حضرت فاطمه و حضرت امام حسین اولاد من نیستند؟ و برای چی سرزمین من را ترک نمودی؟ سپس بلال باز به مدینه رفت و به دستور حضرت امام حسین و امام حسن(رضی الله عنهم) باز دوباره شروع به اذان گفتن نمود و وقتی به عبارت" اشهد ان محمد رسول الله" را به زبان آورد زلزله ای در مدینه اتفاق افتاد که در این لحظه همه مردم شروع به ریختن اشک از چشمان خود نمودند.

آخوند یزدانی تصریح کرد: ما مسلمان باید با الگو قراردادن نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت پیامبر(ص) در زندگانی خود باید در جهت گسترش منویات و آموزه های اسلامی قدم برداریم و با حفظ برادری و تبعیت از رهنمودهای پیامبر اسلام و رهبر معظم انقلاب در زمینه گسترش یکپارچگی و تقریب مثمر ثمر باشیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر