c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-10-12_14-35-05.jpg

 

 


ترکمن سسی - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نخستین استخر اختصاصی دانش آموزی استان گلستان در گنبدکاووس هم که تمامی زیرساخت‌های آن توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس انجام شده حداقل تا یک ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، صادق ستاری فرد همچنین از ایجاد ۱۸۷۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح شهید سلیمانی از زمان شروع به‌کار دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.
 ستاری فرد افزود: در قالب این طرح ۸۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان گلستان طی ۲ سال گذشته اجرا شد و در ۲ سال آینده هم به همین تعداد پروژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی افزود: رویکرد دولت و وزارت آموزش و پرورش، تقویت نهاد مدرسه و مدرسه محور شدن همه فعالیت‌ها و نیز تقویت زیرساخت‌های این نهاد به‌ عنوان کانون تربیت محله است که مورد تاکید سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت هم می‌باشد.
ستاری فرد با بیان اینکه مدارس به ایجاد محیط پرنشاط و شاداب سازی نیاز دارند تا دانش آموزان در آن فعالیت‌های ورزشی و تفریحات سالم انجام دهند، اضافه کرد: افزایش آسیب‌های اجتماعی و بعضا ایجاد فضاهای نامناسب در گذشته سبب شده تا رقابت‌های ناسالم شکل گیرد و دانش آموزان از انجام تفریحات سالم باز بمانند.
وی تصریح کرد: ما در حوزه حاکیت بایستی به سمت تقویت زیرساخت‌های مدارس گام برداریم و دانش آموزان را به سمت انجام فعالیت‌های ورزشی در مدارس که در واقع قابل اعتمادترین مکان تربیتی برای خانواده‌هاست، هدایت و سوق دهیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش داریم تا فعالیت‌های ورزشی و تفریحات سالم در مدارس با رویکرد خانواده و تربیت محوری و مسابقات و رویدادهای ورزشی نیز به‌عنوان یک آیین فرهنگی برگزار شود.
وی افزود: در این راهبرد؛ مسابقات ورزشی نه با رویکرد قهرمان پروری بلکه با رویکرد کشف استعدادها و تربیت محوری مورد توجه قرار می‌گیرد و در این بین به استان گلستان هم میزبانی برخی رویدادهای ورزشی در سطح فرهنگیان و دانش آموزی اعطا خواهد شد.
وی به آزمون استخدام آموزگاری اخیر آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: در این آزمون داوطلبان معلمی استان گلستان حایز بالاترین نمره شدند که نشان از سواد، دانش و هوش بالای آنها دارد و بدون تردید این آموزگاران به تربیت نسل سالم، صالح و رشد و توسعه این استان شمالی کم زیادی خواهند کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت که گلستان و شهرستان گنبدکاووس مهد بسیاری از رشته‌های توپی از جمله والیبال و بسکتبال هستند که تلاش داریم با ایجاد کانون‌های استعدادیابی و اعطای میزبانی مسابقات ورزشی دانش آموزی به رشد و شکوفایی بیشتر استعدادهای ورزشی این استان کمک کنیم.
ستاری فرد افزود: ایجاد فضاهای ورزشی سرپوشیده جدید و تعمیر و مرمت برخی از مجموعه‌های ورزشی که طی سال‌های قبل متروکه شده یا مورد استفاده قرار نداشتند و نیز با ایجاد سیستم‌های سرمایش و گرمایش آنها جهت افزایش بهره‌وری و کمک به کشف استعدادهای ورزشی از دیگر رویکردهای این معاونت در استان گلستان است.

 

c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-10-12_14-35-04.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر