c_300_250_16777215_10_images_22606.jpg

 

ترکمن سسی - یک کشاورز اهل "روستای ایمر ملاساری" در بحران کم آبی و خشکسالی، دو تن و نیم محصول پنبه در چین اول یک هکتار زمین برداشت کرد.


برکت طلای سفید، شامل حال کشاورز جوان شهرستان گنبد کاووس شد.
رستم جرجانی / خبرنگار و فعال رسانه ای
به گزارش خبرنگار ما ترکمن سسی، کشت پنبه در استان گلستان که به سرزمین طلای سفید معروف است، هر ساله با مساعد بودن شرایط آب و هوایی از اردیبهشت ماه با ریختن بذر در مزرعه آغاز و برداشت محصول از این کشتزارها هم تا اواخر آذرماه پایان می‌یابد.
امیر رضا حسینی اسکندری، یکی از کشاورزان جوان روستای ایمر ملاساری شهرستان گنبدکاووس است که توانست معجزه طلای سفید را با تلاش و پشتکار خویش به ثمر برساند و توانست از یک هکتار از زمین زراعی، در برداشت از چین اول خود، مقدار دونیم تن طلای سفید برداشت کند.
وی با اشاره به اینکه، کشاورز زاده است و پدر و پدر بزرگش نیر کشاورز بوده اند، افزود: هر ساله با مساعد بودن شرایط آب و هوایی از اواسط فروردین ماه با ریختن بذر در زمین آغاز و با برداشت محصول در شهریور و مهر به پایان می‌رسد.
این کشاورز مستعد شهرستان گنبدکاووس گفت: در منطقه روستای ایمر ملاساری حدود ۴۵۰ الی ۵۰۰ هکتار پنبه کشت می شود و سایر محصولات کشاورزی همچون شالی و گندم نیز کشت می شود.
وی همچنین در خاتمه سخنان خود، گفت: یک دستگاه محلوج پنبه برای حلاجی و پنبه زدن دارد که قدمت چندین ساله داشته و از پدربزرگش به یادگار مانده است و با این دستگاه کار می کند.
گفتنی است، اقلیم متنوع، زمین‌های زراعی مستعد، وجود مرکز تخصصی تحقیقات پنبه کشور، استقرار کارخانه‌های پنبه پاک کنی و روغن کشی، واحد ریسندگی و بافندگی علی آباد کتول از جمله ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری برای رونق زراعت پنبه در گلستان است.
استان گلستان به فراخور شرایط خاص آب و هوایی و حاصل خیزی اراضی زراعی از گذشته های دور به دلیل کشت فراوان پنبه به سرزمین طلای سفید مشهور بود به نحوی که در دهه‎های ۶۰ و ۷۰ سطح زیر کشت این محصول به حدود ۲۰۰ هزار هکتار می‌رسید.

c_300_250_16777215_10_images_22608.jpg

c_300_250_16777215_10_images_22610.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر