c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20151127_103829.jpg

ترکمن سسی-سرپرست شرکت نفت خزر گفت: نخستین چاه اکتشافی نفت و گاز در منطقه صوفیکم شهرستان آق‌قلا احداث شده و امیدواریم در مدت ۵ ماه به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم، فرهنگ خطیبی ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات حفاری اکتشافات نفت و گاز در استان گلستان اظهار داشت: شرکت فلات ایران این افتخار را دارد که در مجموع نفت و گاز رتبه نخست را در جهان دارد و سهم این 3 استان ساحلی با اهمیت بوده که شرکت مستقلی به نام نفت و گاز خزر با هدف این که در این 3 استان و حوزه جنوب دریای خزر به کیفیت نفت همت بگمارد ، شکل گرفته است.

وی افزود: امیدواریم در مدت 5 ماه آینده به نتیجه خوبی برای استان دست یابیم و هدفی را که پیش‌بینی کردیم برای مخازن گازی و عملیات لرزه نگاری که پیش درآمد حفاری است به ثمر بشیند.

سرپرست شرکت نفت خزر تصریح کرد: اگر مشکلی پیش نیاد در طول 130 روز با حفاری در عمق 2 هزار و 300 یا 400 متر که جستجوی اولیه ما در این عملیات است به نتیجه برسیم و اگر نتیجه مثبت باشد تحول بزرگی در این استان انجام می شود.

خطیبی گفت: پس از اکتشاف در یک منطقه یک چاه توصیفی خواهیم داشت و پس از آن می‌توان در مورد میزان مخازن زیرزمینی این حوزه اظهار نظر کرد.

مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر هم در این مراسم گفت: در بررسی‌های دو سال پیش و عملیات لرزه نگاری کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که این حوزه دارای ذخایر نفت و گاز خواهد بود و 134 روز طول میکشد که از عمق بالای 2 هزار و 400 متر این اکتشاف انجام شود. یوسف اعتمادی اظهار کرد: هزینه این حفاری 14 تا 15 میلیون دلار است.

وی افزود: در خطه شمال ایران پتانسیل هیدروکربن در مقایسه با جنوب کشور ضعیف است اما در این منطقه تشخیص دادیم که می‌توان منابع خوبی داشته باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر