c_300_250_16777215_10_images_947_23372.jpeg

 

ترکمن سسی - رئیس کل دادگستری گلستان در صدر هیئتی متشکل از دادستان مرکز استان و مسئولان قضایی از حوزه قضایی گمیشان بازدید کرد.


در این بازدید کیفیت پاسخگویی به مراجعان، راهکارهای تسهیل ارتباط مردم با مسئولان قضایی در شهرستانها و کیفیت رسیدگی به پرونده ها بررسی می شود.
حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در حاشیه بازدید از ساختمان در حال ساخت دادگستری گمیشان گفت: اعتبار این پروژه از محل مصوبات سفر اول رئیس قوه قضاییه به استان تامین شده و با زیربنای هزار و ۱۰۰ مترمربع تا شهریور امسال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
 آسیابی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویکرد دستگاه قضایی برای کاهش جمعیت کیفری گفت: صدور آرای جازگیزین حبس و استفاده از سازوکارهای قانونی ، رویکرد امسال قضات ما در محاکم است.
وی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶ هزار و ۴۰۰ رای جایگزین حبس صادر شد که از ورود همین تعداد ، به زندان جلوگیری شد.

آسیابی افزود: الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس هستند،
وی گفت: این آراء مطابق ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم، وضعیت بزه دیده و سایر اوضاع و احوال، از سوی قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند به‌جای زندان صادر می‌شود.
آسیابی تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاه قانون‌گذار و رویکرد ِ قضات، قاطعانه است.
رئیس کل دادگستری گلستان از تلاش برای سرعت بیشتر رسیدگی به پرونده ها هم خبر داد و گفت: تعیین تکلیف و رسیدگی به پرونده های مسن هم از اولویت های دیگر امسال است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر