c_300_250_16777215_10_images_2015_139401291055503275118244.jpg

ترکمن سسی-مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در درگیری مسلحانه شکارچیان غیر مجاز با محیط بانان پارک ملی گلستان یکی از ماموران محیط زیست از ناحیه مچ دست دچار آسیب دیدگی شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا احمد دباغیان در خصوص این درگیری اظهار داشت: مأمورین یگان حفاظت محیط بانی لهندر حین گشت و کنترل در منطقه قویونلی در شرق استان به محض مشاهده چهار شکارچی متخلف که در حال تعقیب و شکار قوچ و میش در داخل پارک ملی گلستان بودند، در صدد دستگیری آنان برآمدند که متخلفان شروع به درگیری فیزیکی با محیط بانان کردند.

وی اضافه کرد: در این درگیری ضمن جلوگیری و پیشگیری از هرگونه تخلف در زمینه شکار و صید، یکی از شکارچیان غیرمجاز با یک قبضه اسلحه گلوله زنی قاچاق دستگیر و سه متخلف دیگر متواری شدند.

به گفته وی متخلف دستگیر شده پس از تنظیم صورتجلسه تحویل مقامات قضایی شد و تلاش های انتظامی و قضایی برای دستگیری سه نفر دیگر که شناسایی شده اند، ادامه دارد.

پارک ملی گلستان بزرگترین پارک طبیعی ایران است که حدود 90 هزار هکتار وسعت دارد، یک هشتم گونه های گیاهی، یک سوم گونه های پرندگان و بیش از 50 درصد از گونه های پستانداران کشور در این پارک وجود دارد.

در این خصوص 69 گونه پستاندار وابسته به 6 راسته، 21 خانواده و 50 سرده در پارک ملی گلستان شناسایی شده است، پلنگ و خرس قهوه ای از گوشت خواران بزرگ پارک ملی هستند. دیگر پستانداران ساکن این جنگل شامل مرال، شوکا، گراز، آهوی ایرانی، گوسفند وحشی (قوچ و میش)، بز کوهی (کل و بز)، گربه جنگلی، تشی، گرگ، روباه سرخ و روباه ترکمنی می شود، از راسته خفاش ها نیز تاکنون 18 گونه در این پارک شناسایی شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر