c_300_250_16777215_10_images_603193.jpg

ترکمن سسی-همایش "گلستان، مقصد گردشگری" با هدف معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان در سطح ملی و بین المللی در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان صبح امروز در همایش "گلستان، مقصد گردشگری" در دانشگاه شمس گنبدکاووس اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان گلستان در زمینه گردشگری به مدیران تورهای گردشگری کشور است و باتوجه به اینکه استان گلستان از طبیعت منحصربه فردی برخوردار است در تلاش برای بیان و بروز کردن این ظرفیت‌ها از طرف سازمان میراث فرهنگی و استفاده آن برای عموم هستیم.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی به دنبال تعادل‌بخشی و توازن‌بخشی در جایگاه استان گلستان است و در همه استان قابلیت استفاده از گردشگری وجود دارد.

کریمی اظهار کرد: انتظار ما از معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور است که با توجه به اینکه جزیره‌ آشوراده نگین گردشگری کشور است، ضرورت توجه ویژه در این زمینه نه تنها در افزایش اقتصاد گردشگری در استان بلکه که در اقتصاد گردشگری کشور نیز بخش مهمی می‌تواند داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان انتظار دیگر خود را بین‌المللی کردن جشنواره اقوام دانست و افزود: در جلسه هفتهی گذشته موافقت آن انجام شده و امیدواریم با توجه ویژه معاون گردشگری کشور و حمایت استاندار گلستان در هفته‌های آینده نخستین جلسه اجرایی در تهران برگزار شود.

کریمی اظهار کرد: جشن نوروز با نگاه ویژه در 22 استان کشور آغاز شد که شهرستان‌های گنبدکاووس و بندرترکمن در استان گلستان جزو آن هستند و امیدواریم بتوانیم در این جشن آیین‌ها و سنت‌های استان خودمان را آشنا کنیم.

وی آغاز طرح توسعه برج قابوس و یگان حفاظت شرق استان را از برنامه‌های مهم امروز در این همایش دانست.

کریمی افزود: 2 هکتار زمین از بهترین نقاط شهرستان گنبدکاووس برای موزه‌ باستان‌شناسی در نظر گرفته شده که بزرگترین موزه‌ استان گلستان و شرق کشور در گنبدکاووس خواهد شد که به علت بیماری استاندار افتتاح آن به دهه‌ فجر موکول شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر