c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20160107_162556.jpg

ترکمن سسی-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از پایان یافتن طرح مطالعات گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده خبر داد و گفت: این طرح آماده تقدیم به هیات دولت است.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا، رضا مروتی روز پنجشنبه درهمایش گلستان مقصد گردشگری که با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: اجرایی شدن طرح گردشگری جزیره آشوراده که مصوب سفر آذرماه 93 هیات دولت به گلستان است، از مطالبات عمومی مردم این استان است.

وی گفت: دامن زدن به مسائل زیست محیطی توسط برخی تشکل ها، اجرای طرح گردشگری آشوراده را با حساسیت هایی مواجه کرد و به همین علت مقرر شد، ارزیابی های طبیعی و زیست محیطی این طرح توسط دو مشاور به صورت همزمان انجام شود.

مروتی اضافه کرد: با پایان یافتن مطالعات گردشگری و طبیعت گردی و نیز نقشه های اجرایی طرح گردشگری آشوراده، این طرح آماده تحویل به نهاد ریاست جمهوری یا معاونت اول ریاست جمهوری است.

وی تصریح کرد: اجرایی شدن طرح گردشگری جزیره آشوراده از مهمترین زیرساخت ها در رشد و توسعه استان گلستان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به تدوین سند جامع توسعه استان در افق 1404 و 1414 بر اساس طرح آمایش سرزمینی، تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری از محورهای اصلی این سند است.

وی، وجود منابع طبیعی، اقوام و مذاهب، آثار تاریخی و فرهنگی و عبور میلیون ها زائر امام رضا (ع) را از شاخص های ممتار حوزه گردشگری استان گلستان دانست و برلزوم توجه ویژه متولیان میراث فرهنگی کشور به این ظرفیت ها تاکید کرد.

مروتی، تخصیص اعتبارات ویژه به اجرای موزه روستایی گلستان و بین المللی کردن جشنواره اقوام ایران زمین را از دیگر مطالبات مردم این استان از متولیان میراث فرهنگی برشمرد و گفت: اگرچه امسال میزان اعتبارات گردشگری گلستان 250 درصد رشد داشته است اما این استان همچنان نیازمند توجه بیشتر است.

در پایان این همایش، عملیات اجرایی طرح توسعه محوطه برج قابوس گنبدکاووس با هزینه ای افزون بر 15 میلیارد ریال آغاز شد و کانکس یگان حفاظت میراث فرهنگی شرق استان گلستان در این شهرستان به بهره برداری رسید.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر