c_300_250_16777215_10_images_948_81917909-70441476.jpg

ترکمن سسی-بخشدار مرکزی گنبدکاووس از جاری شدن سیلاب در حوزه دهستان باغلی مرامه این شهرستان خبر داد و گفت: براثر این سیلاب افزون بر 200 هکتار از اراضی زراعی دو روستای قوچ مراد و هیوه چی دچار آبگرفتگی شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا احمدرضا آدینه روز سه شنبه درجلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان که باحضور معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: از مجموع اراضی که دچار آبگرفتگی شدند، 150 هکتار در روستای قوچ مراد و 50 هکتار نیز در روستای هیوه چی قرار دارد.

وی گفت: این سیلاب بر اثر بارش های دو روز گذشته و از مناطق بالا دست حوزه شهرستان رامیان به منطقه گنبدکاووس جاری شد که هم اکنون کارشناسان جهادکشاورزی درحال انجام برآورد خسارت هستند.

آدینه، کوچک بودن دهانه پل های محورهای ارتباطی روستایی و جاده های بین مزارع و نیز لایروبی نکردن کامل نهرهای اراضی زراعی را از عوامل اصلی در بروز سیلاب برشمرد و اضافه کرد: مهار نکردن سیلاب ها درمناطق بالادست نیز از دیگر عوامل بروز سیلاب بوده است.

معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ابراز گله مندی ناکافی بودن امکانات و اعتبارات برای مقابله با حوادث گفت: جاری شدن سیلاب دربخشی از اراضی زراعی این شهرستان، بیانگر لزوم توجه ویژه مدیریت بحران استان برای تامین امکانات و اعتبارات لازم برای مقابله با حوادث است.

محمد حمیدی، بازنگری و اصلاح دهانه پل های موجود بر روی محورهای روستایی و بین مزارع را برای جلوگیری ازبروز حوادث ضروری دانست و گفت: دستگاه های اجرایی بویژه اعضای ستاد بحران باید همواره آماده باشند.

وی همچنین برلزوم برخورد شدید با متخلفان حوزه آب بویژه دربحث حفر چاه های غیرمجاز و برداشت غیرمجاز آب درحوزه گنبدکاووس تاکید کرد و افزود: مساله آب از مسائل حیاتی است که با توجه به پدیده خشکسالی باید بیشتر به منابع آب اهمیت داد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت و 170 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی درشرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر