c_300_250_16777215_10_images_948_1743519.jpg

ترکمن سسی-از میان ۱۴۷ نفر از کاندیداهایی که در اعلام رسمی نظر هیئت نظارت با رد یا عدم احراز صلاحیت روبرو شده بودند ۱۲۰ نفر به رای صادره اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، پس از آنکه هیئت های اجرایی در مرحله نخست تایید صلاحیت ها در استان گلستان با اغماض وچشم پوشی نسبت به بسیاری از مسائل ازجمله برخی کاستی های مدارک، تخلفات و سوابق قطعی برخی افراد و سایر مواردی که منجر به رد یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها می شد در نهایت از میان ۳۰۵ کاندیدای استان گلستان که ۶ نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند تنها صلاحیت ۱۸ نفر مورد تایید هیئت های اجرایی حوزه های شش گانه استان قرار نگرفت و عمده بار بررسی ها بر دوش هیئت های نظارت قرار گرفت.

پس از آن هیئت نظارت بر انتخابات استان گلستان علی رغم فشارها و موضع گیری های بسیاری از افراد با قدرت و بر اساس قانون وارد موضوع بررسی صلاحیت ها شد و پس از برسسی های دقیق با رکورد زنی بیشترین تایید صلاحیت ها را در طول سالهای اخیر اعلام کرده و ۴۸ درصد داوطلبان را تایید صلاحیت کرد.

در این مسیر از مجموع ۲۷۳ داوطلب باقی‌مانده در عرصه انتخابات ۵۲ درصد داوطلبان شامل ۱۴۷ نفر با رد صلاحیت و عدم احراز توسط هیئت نظارت استان مواجه شدند و ۱۲۶ نفر نیز مورد تأیید هیئت نظارت بر انتخابات استان و هیئت مرکزی نظارت قرار گرفته است.

مهلت رسمی شکایت معترضین به نظر هیئت نظارت بر انتخابات استان در خصوص صلاحیتها تا سه شنبه ۲۹ دیماه ساعت ۱۶ بود که بنا به اعلام مقامات رسمی تا پایان وقت رسمی ۱۲۰ نفر از ۱۴۷ نفر رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده شکایت خود را اعلام کردند .

شورای نگهبان تا ۱۶ بهمن فرصت رسیدگی به شکایات داوطلبان را دارد و ۱۷ بهمن رای قطعی این شورا به وزارت کشور اعلام می‎شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر