c_300_250_16777215_10_images_9411_ccb54608-d470-40c6-b381-da9e9163a11d.jpg

ترکمن سسی-معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس از بازدید بیش از ۷ هزار مسافر نوروزی از برج قابوس باندترین برج آجری دنیا در گنبدکاووس خبر داد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، محمد حمیدی رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استقبال گردشگران و مسافران از مناطق دیدنی و تاریخی گنبدکاووس با رشد بسیار خوبی نسبت به سال گذشته مواجه شده است اظهار کرد: ۸۰ هزار و ۳۹۲ مسافر و گردشگر از مناطق تاریخی، گردشگری و تفریحی این شهرستان طی مدت زمانی ۲۷ اسفند ۹۴ تا چهارم فروردین ۹۵ دیدن کردند

وی با بیان اینکه این تعداد مسافر نوروزی از بلندترین برج آجری جهان، موزه فرش، شهر تاریخی جرجان، تالاب آلماگل، بازارچه مرزی، بقعه ملاعلی عطا دانشمند و امامزاده یحیی بن زید (س) گنبدکاووس دیدن کردند افزود: طی یک هفته گذشته تعداد ۷۰۹۰ نفر از بلندترین برج آجری جهان که دهم تیرماه ۱۳۹۱ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، دیدن کردند.
معاون استاندار و رماندار ویژه گنبدکاووس در ادامه تصریح کرد: در یک هفته گذشته ۲۰۳ مسافر و گردشگر نوروزی از موزه فرش، ۵۳۰ نفر از شهر تاریخی جرجان، ۴۸۲۹ نفر از تالاب بین المللی آلماگل، ۴۳۳۰ نفر از بقعه ملا علی عطا دانشمند، ۱۸ هزار و ۹۶۰ نفر از بازارچه مرزی و ۴۴ هزار و ۴۵۰ نفر از آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (س) شهرستان گنبدکاووس دیدن کرده اند.
حمیدی با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته در مجموع ۴۸۲۵ مسافر و گردشگر نوروزی در اماکن اقامتی گنبدکاووس شامل هتل ها، مهمانسراها، مدارس طرح اسکان آموزش و پرورش و امامزده یحیی بن زید (س) اسکان یافتند خاططرنشان کرد: امسال برای حضور بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی به این شهرستان نمایشگاهی با ۱۱۰ غرفه از صنایع دستی، سوغات و غذاهای سنتی و محلی و آلاچیق های ترکمنی در جوار برج قابوس برپا شده است.
وی ادامه داد: مسافران و گردشگران نوروزی می توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه بزرگ با لباس های سنتی و محلی اقوام ساکن در گنبدکاووس بویژه قوم ترکمن عکس یادگاری بگیرند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر