c_300_250_16777215_10_images_948_371_orig.jpg

ترکمن سسی-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از اجرای تأمین آب صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی اترک توسط سرمایه‌گذاران اسپانیایی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از مهر،حسینقلی قوانلو اظهار کرد:روز گذشته سرمایه‌گذار اسپانیایی و مدیرعامل شرکت فَس پین به‌منظور دیدار با استاندار گلستان و دیدن محل پروژه وارد گلستان شد.

 

وی ادامه داد: در این دیدار استاندار بر حمایت جدی مدیریت استان برای اجرای پروژه تأمین آب صنعتی منطقه ویژه اقتصادی اترک تأکید کرد و «چما مارتینز»، سرمایه‌گذار اسپانیایی و مدیرعامل شرکت فَس پین از اجرای ۱۰۰ درصدی این پروژه در گلستان و تمایل حضور مستمر دولت اسپانیا در بازار ایران خبر داد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: برای اجرای پروژه‌های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی اترک فعلی و منطقه آزاد آینده، مانند شهرک پتروپالایش و متالوژی نیازمند برداشت سه مترمکعب آب بر ثانیه که قرار است از طریق آب دریای خزر هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مجوزهای اولیه از وزارت نیرو دریافت شده و در مرحله نهایی اخذ مجوز از این وزارتخانه هستیم.

 

قوانلو تصریح کرد: صحبت‌های اولیه برای تأمین سرمایه این پروژه شده است و سرمایه‌گذار اسپانیایی ابراز تمایل کرده است.

 

وی یادآور شد: پروژه آب‌شیرین‌کن که در حوزه وزارت صنعت معدن و تجارت در استان گلستان اجرایی خواهد شد نیازمند سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی است که قرار است از طریق فاینانس انجام شود.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: هم‌اکنون صحبت‌های اولیه انجام‌شده و پس از اخذ مجوز وزارت نیرو و تضمین‌های لازم برای خرید آب از این شرکت و همچنین قراردادها اطلاعات تکمیلی این پروژه اعلام می‌شود.

 

قوانلو همچنین افزود: احداث و اجرای پروژه‌های آب‌شیرین‌کن معمولاً بیش از دو سال طول نمی‌کشد و میزان آب موردنیاز هم بعد از راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ مانند فولاد و پتروپالایش است و درنتیجه تا این آب‌شیرین‌کن‌ها به بهره‌برداری برسد امیدواریم طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ در این منطقه نیز اجرایی شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر