c_300_250_16777215_10_images_82047679-70674192.jpg

ترکمن سسی-مراسم پياده روي و جشنواره غذاي سالم ويژه بانوان و نيز مسابقه دوچرخه سواري و نقاشي ويژه دانش آموزان به مناسبت هفته سلامت در روستاي بي بي شيروان گنبدكاووس برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ايرنا، اين مراسم روز يكشنبه باهدف ايجاد روحيه نشاط و شادي و نيز ترويج فرهنگ طبخ غذاهاي كم چرب، كم نمك، بدون قند و آب پز در بين زنان روستايي برگزار شد؛ اين غذاها در پيشگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي و ديابت موثر است.
سرپرست مركز بهداشت گنبدكاووس دراين مراسم با اشاره به اينكه غلبه بر ديابت به عنوان شعار امسال هفته سلامت ( 1تا 7 ارديبهشت) تعيين شده است، گفت: بيماري هاي غيرواگير از جمله فشار خون، ديابت و بيماري هاي قلبي و عروقي بر اثر نوع زندگي، تغذيه نامناسب و كم تحركي درحال افزايش است.
دكتر فرهاد بديعي افزود: براي پيشگيري از اين بيماري ها بايد شيوه صحيح زندگي و تعذيه مناسب به اقشار مختلف جامعه بويژه كودكان و نوجوانان به عنوان نيروهاي مولد آينده آموزش داده شود و براي فرهنگ سازي، نقش خانواده ها و رسانه ها بسيار مهم است.
وي، خود مراقبتي، رعايت تغذيه مناسب و تحرك بدني را از عوامل مهم دركاهش و پيشگيري از بيماري هاي غير واگير برشمرد و اضافه كرد: براي داشتن بدني سالم و تندرست، پرهيز از مصرف غذاهاي چرب، شور و سرخ كردني ضروري است.
دكتر بديعي همچنين از اجراي طرح سفيران سلامت در مناطق روستايي گنبدكاووس درسال جاري خبر داد و تصريح كرد: در اجراي اين طرح از هر خانواده يك نفر به عنوان سفير سلامت انتخاب و سپس آموزش هاي لازم درخصوص بيماري ها و راه هاي پيشگيري از آن داده مي شود تا وي اين آموزش ها را به ديگر اعضاي خانواده منتقل نمايد.
دراين مراسم از نفرات برتر جشنواره غذاي سالم، مسابقه دوچرخه سواري و نقاشي كودكان و نوجوانان، صنايع دستي و نيز 20 نفر از شركت كنندگان در پياده روي تقدير و هدايايي به آنان اهدا شد.
مراسم پياده روي و جشنواره غذاي سالم ويژه بانوان، دوچرخه سواري و نقاشي ويژه كودكان و نوجوانان و صنايع دستي نيز ويژه بانوان سالمند روستاي بي بي شيروان گنبدكاووس با همكاري دهياري و شوراي روستا، مركز بهداشت، آموزش و پرورش، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ناحيه مقاومت بسيج اين شهرستان برگزار شد.
روستاي بي بي شيروان با جمعيت 4600 نفر از توابع بخش مركزي گنبدكاووس درفاصله 35 كيلومتري از مركز اين شهرستان 360 هزار نفري واقع است و اهالي اين روستا كه تماما تركمن و اهل سنت هستند، پنج شهيد والامقام تقديم انقلاب اسلامي كرده اند.

c_300_250_16777215_10_images_82047679-70674193.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر