c_300_250_16777215_10_images_011111111111111112.jpg

ترکمن سسی-مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم به پایان رسید.


در حوزه ی انتخابیه ی شرق گلستان مهندس شهرام غراوی به همراه سید نجیب حسینی رقابت انتخاباتی پرحرارتی پشت سر گذاشت و به انتظار اعلام نتایج آرا در روز یازدهم اسفند لحظه شماری می کنند.

هر دو کاندیدا موفق به جذب چهره های شاخص سیاسی،انتخاباتی و مذهبی شدند که شهرام غراوی اقبال خوبی در جامعه ی ترکمن داشت و تقریبا تمام رجال منطقه ی شرق گلستان از وی اعلام حمایت کردند.
یغمور قلی زاده و عبدالله ثانی سیدی دو نماینده ی سابق ترکمن در حوزه ی شرق گلستان به صورت علنی و صریح از شهرام غراوی اعلام حمایت کردند و نیروهای ستادی عبدالکریم رجبی نیز حضور پیدا کردند.

عدم حضور بایرام گلدی برمک به عنوان یک چهره ی شاخص و محبوب در شرق گلستان باعث طرح برخی سوالات از جانب فعالان شرق گلستان شده است،درحالیکه تمام فعالان و علمای شرق گلستان متفق القول بودند که از شهرام غراوی حمایت کنند چرا برمک پا به عرصه نگذاشت؟

همگان به خوبی می دانند که بایرام گلدی برمک در گنبدکاووس وارد جریان یاشولی های انتخاباتی نشد چرا که هویت این جریان برای فعالان بسیار مبهم بود و هم اکنون نیز برخی ابهامات برطرف نشده است،از سویی برمک حقوقدان شاخصی است که این جریان را از منظر حقوقی نگاه می کرد.
جدا از هر گونه تفسیر اگر به دور هشتم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبد نگاه بیاندازیم متوجه خواهیم شد بیشتر اعضای شاخص یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس افرادی هستند که از تخریب برمک با برچسب های مذهبی و جرم غیر بومی بودن هیچگونه دریغی نکردند و با پخش شب نامه و فیلم های ساختگی هرچه در توان آنها بود گذاشتند تا وی را از دور خارج کنند،در این شرایط شاید هر کس دیگری به جای برمک بود نمی توانست این افراد را تحمل کند و باید به وی به گونه ای حق داد که راضی نشد وارد جمع یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس شود،البته چهره های سیاسی و انتخاباتی دیگری نیز در گنبدکاووس دست رد به سینه این جمع زدند.

اما در کلاله ورق به گونه ی دیگری است،شهرام غراوی و تیم او مرتکب رفتارهای غیر اخلاقی درمورد برمک نشدند پس وی چرا با حضور در کنار شهرام غراوی ادای دین به مردم ترکمن در شرق گلستان نکرد؟آیا برمک فراموش کرده است که با رای و حمایت همین مردم تبدیل به شخصیت برجسته ی ترکمن صحرا شد؟ تا جاییکه بسیاری از عامه ی مردم وی را لایق ترین نماینده ی ترکمن بعد از انقلاب در ترکمن صحرا می دانند و میان قشر سنتی جامعه هواداران متعصب زیادی دارد.

یکی از نزدیکان برمک گفت:بایرام گلدی برمک اعتقاد راسخ دارد که سطح شعور مردم بالاتر از هر کس دیگری است و دراینگونه شرایط اعلام حمایت برمک تاثیر خاصی ندارد چرا که مردم انتخاب اصلح خویش را می کنند.

از سویی دیگر بر اساس شنیده ها برمک پشت پرده به نیروهای خویش در کلاله گفته است که از غراوی حمایت کنید حال این موضوع تا چه حد صحت دارد الله و اعلم.

در طیف مقابل جای این سوال که برمک چرا یکبار هم به طور علنی با غراوی همراه نشده است باید پاسخ داده شود؟آیا برمک غراوی را اصلح نمی داند و بیم آن دارد در صورت انتخاب غراوی و نارضایتی مردم منطقه از وی،چهره اش بدنام شود؟آیا برمک به معنای واقعی کلمه سیاسی می اندیشد و پشت پرده حمایت می کند؟آیا برمک نیز چون بسیاری دیگر می اندیشد فقط در کرسی مجلس می توان به مردم خدمت کرد؟آیا برمک نمی تواند با چهره ی سیاسی محبوب خویش تبدیل به چهره ی معنوی ترکمن صحرا شود؟

شاید برمک نظاره گر اتحاد مردم خویش باشد ولیکن وی همچون برخی مدعیان به طور علنی و با صراحت کلام مقابل کاندیداهای ترکمن راه یافته به دور دوم قد علم نکرد و مقابل مردم خویش عامل فتنه نشد،برمک اگر همراه نشد مانعی نیز سر راه مردمش نشد.

دیدگاه‌ها  

-4 #1 آچیک 1395-02-09 17:36
بزرگان بزرگی میکنند وکسی که بزرگی کردن رابلد نیست وپشت اسم پوشالی مثلا نخبگی قایم شده وبرای مردمش همچون خودشان علنی مایه نمیگذارد در بزرگ نیست
نقل قول کردن
+5 #2 عبدالغفور 1395-02-10 12:33
آن شا الله که دور بعد آقاى برمک دوباره از شهر خودمون کلاله و ... کاندىد بشن.کار خودتونو تو گنبد سخت نکنىد آقاى برمک.رقىباتون و طرفداراشون کارتون رو خىلى سخت مى کنند.حوزه کلاله و مىنودشت با 4 شهر شاىد اهمىتش از گنبد کمتر نىست
نقل قول کردن
+1 #3 اسی 1395-02-10 15:16
تاحالا کسی را به اندازه برمک دلسوز و خدایی ومتعصب به قوم خودش ندیدم برمک شخصیتی دارد که حتی اگز یک رایی هم کم داشته باشد حاضر نیست از راه غیر اخلاقی و نادرست به دست بیاورد. ایشان با ان محبوبیت و احترامی که دارد همیشه نزد مردم محترم خواهد بود . اگر ایشان به صحنه انتخابات راه پیدامیکردند بارانی از رایی را مردم برسرش میریختند . البته مردم قدر گوهرهایشان را خیلی خوب میدانند اما این شخصیت های سیاسی بومی منطقه خودمان است که چشم دیدن افراد محترمی مثل استاد برمک را ندارند .و وقتی از امثال برمک احساس خطر میکنند از هر راه کثیفی قصد دارند او را تخریب کنند. امثال برمک برای اینده مردم ترکمن صحرا یک غنیمت است باید قدرش را بدانیم . اگر چند تا نماینده مانند برمک در مجلس داشتیم. تر کمن صحرا اباد میشد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر