c_300_250_16777215_10_images_01454457447.jpg

ترکمن سسی-معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: قوه‌قضائیه براساس فرامین رهبر معظم انقلاب برخورد جدی با جرائم سایبری را در برنامه دارد که موفقیت بیشتر در این امر نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرائی مرتبط در کشور است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از تسنیم،عبدالصمد خرم‌آبادی ظهر امروز در همایش دادستان‌های استان گلستان با موضوع جرائم سایبری اظهار داشت: قوه قضائیه همه سعی و تلاش خود را برای مبارزه با جرائم سایبری که معضلی بزرگ در جامعه در دنیا محسوب می‌شود، به کار گرفته اما تلاش قوه قضائیه به تنهائی نمی‌تواند نتیجه دهد و باید دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز در این امر یاری کنند.

 

وی افزود: امروزه با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان از امکانات خارجی در فضای مجازی مانند شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های خارجی استفاده می‌کنند، مبارزه با جرائم رایانه‌ای برای قوه قضائیه سخت شده و باید نهادهایی مانند وزارت ارتباطات و وزاردت ارشاد و غیره تلاش کنند که استفاده از امکانات داخلی را برای مردم مهیا کنند.

 

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی تصریح کرد: استفاده از فضاهای داخلی زمینه مبارزه با جرائم فضای مجازی را بهتر فراهم می‌کند.

 

خرم‌آبادی گفت: با این حال باز هم ما همه توان خود را با کمک نیروی انتظامی و دیگر ضابلان قضائی برای مبارزه با جرائم سایبری به کار گرفته‌ایم و در این امر موفق بوده‌ایم.

 

وی اظهار کرد: جرائم مالی و کلاهبرداری‌های رایانه ای، جرائم اخلاقی، ورود به حریم خصوصی افرادو انتشار اسناد و اطلاعات مردم در فضای مجازی از مهم‌ترین تخلفات اینترنتی در کشور است.

 

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی افزود: در همایشی که پلیس فتا برگزار کرد همه کشورها این موضوع  را که ایران در مبارزه با جرائم اینترنتی موفق بوده را قبول داشتند و ارتباط خوبی نیز با دیگر کشورها در این زمینه برقرار است.

 

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه موضوع جرائم اینترنتی یکی از موضوعات جدیدی است که دادسراهای ما با آن درگیر هستند، امروز نخستین جلسه آموزشی برای دادستان‌ها و قضات با حضور معاون دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حقی افزود: این جلسه آموزشی با هدف به روزرسانی اطلاعات قضات و دادستان‌های استان گلستان درباره تخلفات اینرنتی برگزار شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر