c_300_250_16777215_10_images_60653.jpg
ترکمن سسی- دبیر شورای عالی مناطق آزاد در جلسه 22 خرداد دبیرخانه شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اراده و عزم دولت در پیگیری وتحقق وعده های داده شده در خصوص ایجاد مناطق آزاد تاکید کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، در این جلسه که با حضور معاونین و مدیران مناطق فعال و در شرف تاسیس برگزار شد، اکبر ترکان به ارایه مجدد لایحه جدید منطقه آزاد اینچه برون در استان گلستان توسط دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: مقرر شده است این لایحه در کنار لوایح طرح نشده دیگر در دوره قبلی مجلس بتواند در اولویت دستور کار مجلس قرار گیرد و با طرح در صحن علنی رای لازم را کسب نماید.
همچنین بنابر اعلام مدیر پروژه ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در راستای پیگیری های خاص دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ملاقات هایی بین دکتر ترکان با دکتر لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان انجام شد که نتایج آن منجر به تشکیل فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شده است.
به گفته حمیدرضا قالیباف، همچنین دیدار مجمع نمایندگان استان گلستان با ترکان در دست پیگیری است.
وی یادآور شد: در جریان ملاقات استاندار گلستان با مجمع نمایندگان در هفته گذشته نیز گزارشی از سوابق و آخرین پیگیری های ایجاد منطقه آزاد اینچه برون به نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی ارایه شد و امیدواریم با پیگیری نمایندگان و استاندار، طرح مجدد لایحه بتواند رای لازم را اخذ و ایجاد منطقه آزاد اینچه برون مورد تصویب قرار گیرد.
از سوی دیگر قرار است استاندار گلستان در همین خصوص دیداری با ریاست مجلس شورای اسلامی داشته باشد.
منطقه آزاد تجاری - صنعتی اینچه برون از طرح های مهم مورد پیگیری در گلستان، قرار بود در شرق استان ودر مرز ایران و ترکمنستان اجرایی شود، اما نمایندگان مجلس نهم شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه 29 آذر 94 با ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از جمله راه اندازی اینچه برون در استان گلستان مخالفت کردند.
این لایحه از تجمیع پنج لایحه دولت و نظرات نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی بود که به دلیل آنچه مغایر بودن با برنامه پنج ساله توسعه پنجم کشور نامیده شد، رای نیاورد.
این لایحه برای تصویب در صحن علنی دست کم به رای دو سوم نمایندگان حاضر در جلسه نیاز داشت که از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه 117 نفر موافق، 85 نماینده مخالف و 8نفر رای ممتنع دادند که در نتیجه به تصویب نرسید.
از سوی دیگر اسدالله قره خانی دبیر مجمع نمایندگان گلستان چند روز قبل از دیدار نمایندگان و استاندار گلستان با رییس مجلس شورای اسلامی خبر داده و گفته بود که در این دیدار ایجاد این منطقه مطرح و امیدواریم بتوانیم حمایت ریاست مجلس دهم را برای تصویب این تقاضا داشته باشیم.
نماینده مردم علی‌آبادکتول و بخش کمالان در مجلس، تصویب منطقه آزاد اینچه برون را مهمترین خواسته بیان کرد و افزود: منطقه آزاد اینچه برون دو بار در مجلس نهم مطرح اما رای نمایندگان را کسب نکرده است.
وی از عزم نمایندگان گلستان و دولت برای تصویب طرح منطقه آزاد اینچه برون خبر داد و اضافه کرد: این طرج یک بار دیگر به مجلس ارایه خواهد شد تا رای نمایندگان را کسب کند./ایرنا

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر