c_300_250_16777215_10_images_1237525555254.jpeg

ترکمن سسی-جلسه ای که با حضور سه نماینده ی ترکمن در مجلس شورای اسلامی دهم برگزار گردید به جنجال کشیده شد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،شب یازدهم مردادماه جلسه ای با حضور سه نماینده ی ترکمن در مجلس شورای اسلامی(قره جه طیار-رامین نورقلی پور و شهرام کوسه غراوی)  در گنبدکاووس برگزار گردید که میزبان این جلسه برخی یاشولی های انتخاباتی و اصلاح طلبان ترکمن بودند.

 

در این جلسه که موضوع اصلی آن همسویی نمایندگان ترکمن مبنی بر عزل استاندار گلستان بود جلسه به حاشیه کشیده شد.

 

اصلاح طلبان ترکمن با لیدری سه نفر در این جلسه حضور داشتند،سه نفری که در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی هر کدام در میان یاشولی های انتخاباتی گنبدکاووس از یاشولی نماهای شاخص بودند.

 

این افراد با بیان انتقاد از حسن صادقلو استاندار گلستان و با هدف بهره گیری از فضای موجود به نفع منافع خویش خواستار همسویی نمایندگان ترکمن با مسئله عزل استاندار گلستان شدند.

 

این افراد معلوم الحال که از میان کلام آنها در جلسه مشخص بود به شدت از بی مهری استاندار نسبت به اعطای پست به دوستان و نزدیکان خویش دلگیر هستند و قصد دارند دوباره سناریوی تکراری خویش را با نام ترکمن صحرا تکرار کنند،در واقعیت امر این افراد قصد دارند از فضای موجود و نارضایتی برخی متنفذین ترکمن از استاندار گلستان به نفع خود و نزدیکان خویش بهره ببرند.

 

در این جلسه نمایندگان ترکمن با ارائه ادله های خویش با عزل استاندار مخالفت نمودند و توجهی به خواسته های آنان نکردند.

 

یکی از نمایندگان ترکمن در این جلسه به صراحت اعلام کرد که تابع جمع و مجمع نمایندگان استان گلستان است.

 

یکی دیگر از نمایندگان با توجه به مدت ده ماهه صادقلو درپست استانداری گلستان،عزل وی را غیرمنطقی دانست و خواستار استفاده ی بهتر از پتانسیل های وی شد،این نماینده ترکمن بشدت مخالف عزل استاندار است.

 

وی موافقت صادقلو با پروژه های محلی را فرصتی مناسب دانست و از مخالفت برخی چهره های شاخص اصلاح طلبی در مجلس با پروژه منطقه ی آزاد تجاری اینچه برون خبر داد،افرادی که برخی ها در منطقه از آنان بت ساخته اند و بی چون و چرا آنان را در منطقه تبلیغ می کنند.

 

 

نماینده ی دیگر ترکمن نیز مدت زمان کمی در جلسه حضور داشت ولیکن از نزدیکان وی خبر می رسد که مخالف خواسته ی اصلاح طلبان و یاشولی نماهای های انتخاباتی گنبدکاووس است.

 

مخالفت و صراحت لحن نمایندگان ترکمن باعث عصبانیت میزبانان جلسه شد و جلسه را به حاشیه کشاند تا جاییکه نمایندگان ترکمن هیچگونه اعتنایی به این مدعیان نکردند.

 

حال باید پرسید چرا جلسه ای به این مهمی با حضور افراد معلوم الحال برگزار می شود و متنفذین شهر گنبدکاووس اعم از ترکمن و غیرترکمن به آن دعوت نمی شوند؟

 

از سویی دیگر چرا نمایندگان ترکمن با سهل انگاری پا به اینگونه جلسات خصوصی می گذارند؟جلساتی که حضور آنان به معنای مشروعیت بخشیدن به جلسه و رفتارهای نادرست برخی افراد معلوم الحال است.

 

چرا جلسه ی مذکور رسانه ای نشده است در حالیکه دو نفر از مدعیان رسانه ای ترکمن صحرا در جلسه حضور داشتند؟کسانیکه خود را از لیدرهای اصلی اصلاحات در گنبدکاووس قلمداد می کنند چرا به بایکوت رسانه ای این جلسه پرداختند؟گویی رسالت خبرنگاری در مواردی است که مطابق میل حضار باشد.

 

جلسه ی چند روز گذشته به خوبی نشان داد که نمایندگان ترکمن از جریان ها و کسانیکه بنام ترکمن قصد دارند جیب خویش را پر کنند فاصله گرفته اند و امیدواریم این صراحت بیان و رفتار ادامه داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها  

+9 #1 جبار 1395-05-15 10:59
به نظر بنده استاندار استان گلستان با وجود مشکلاتی که دارد به خوبی از نیروهای ترکمن در تصدی پست های حاکمیتی استفاده کرده همه ما میدانیم وقتی مقرر میشود که از نیروی ترکمن در یک پستی استفاده بشود هجمه بسیاری در مخالفت از سوی ترکمن های دیگر بر علیه ایشان به وجود می اید میتوانیم در انتخاب معاون استاندار یا فرمانداران مثال بزنیم و نمایندگان به خوبی جواب این افراد را دادند
نقل قول کردن
+14 #2 ترکمن 1395-05-15 21:59
باسلام چرا دلتان را خوش کردید به فرمانداری چهار تا شهرستان کاملا تر کمن نشین اق قلا و بندر و گمیشان و مراوه بیایید این چهار شهرستان فرماندارش غیر ترکمن باشد اما دو شهر مهم گنبد کاوس و کلاله را ترکمن بگذارند انوقت بگویید اقای استاندار با ترکمنهاست یا حداقل رییس اموزش و پرورش گنبد و کلاله را ترکمن بگذارند یا مدیر کل میراث فرهنگی و بنیاد مسکن و اداره راه و غیره را که سیاسی نیستند را ترکمن بگذارند .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر