c_300_250_16777215_10_images_145bd04d-2d5c-4335-89b8-61c143cce2f8.jpg

ترکمن سسی-دولت اسکاتلند برای جذب بیشتر زنان مسلمان جهت فعالیت در ادارات پلیس این کشور، قانونی تصویب کرد که اجازه می دهد پلیس های زن اسکتالندی و زنان مسلمانی که جذب این ادارات می شوند، در صورت تمایل از حجاب استفاده کنند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،دولت اسکاتلند برای جذب زنان مسلمان جهت فعالیت در ادارات پلیس این کشور، قانونی تصویب کردند که اجازه می دهد پلیس های زن اسکتالندی، در صورت تمایل از حجاب استفاده کنند.

 

البته پیش از این نیز زنان مسلمان اسکاتلندی شاغل در ادارات پلیس، می توانستند با اجازه افسران ارشد خود، از حجاب استفاده کنند، ولی قانون جدیدی که به تصویب رسیده است، یونیفرم هایی را طراحی کرده که خود دارای حجاب و پوشش کامل سر به همان شکلی که اسلام دستور داده است، می باشند و به عنوان یونیفرم های رسمی پلیس معرفی شده است.

 

این تصمیم دولت اسکاتلند، با استقبال انجمن مسلمانان پلیس اسکاتلند روبرو شد. انجمن مسلمانان پلیس اسکاتلند (SPMA) در سال ۲۰۱۰ میلادی و با هدف ایجاد ارتباط نزدیک بین جوامع اسلامی و مسلمانان مستقر در اسکاتلند با پلیس این کشور راه اندازی شد.

 

«فهد بشیر» مدیر این انجمن در واکنش به این تصویب این قانون گفت: بدون شک تصویب این قانون سبب تمایل بیشتر بانوان مسلمان برای جذب و اشتغال در ادارات پلیس خواهد شد.

 

«فیل گورملی» افسر ارشد پلیس در این باره اظهار داشت: امیدوارم افزودن این یونیفرم به لباس های رسمی نیروهای پلیس، سبب حضور بیشتر گروه ها و افراد با ادیان مختلف در زمره نیروهای پلیس شود و در نتیجه، این تنوع می تواند تجربیات و مهارت های بیشتری را با خود به درون ارگان های زیرمجموعه پلیس به همراه بیاورد.

 

گزارش پلیس اسکاتلند حاکی از این است که در دو سال گذشته ۴۸۰۹ نفر برای استخدام در ادارات پلیس این کشور ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۱۲۷ نفر (یعنی حدود ۲.۶ درصد) از شرکت کنندگان، غیربومی بوده اند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر