c_300_250_16777215_10_images_61045.jpg

تركمن سسي - در سفر اخير وزیر کشور و استاندار گلستان به شهرستان گمیشان در هفته گرامیداشت دولت "امانگلدی ضمیر" فرماندار گمیشان در دیدارهای خصوصی، جلسات و همراهی در بازدیدها برای توسعه، عمران،آبادانی شهرها و روستاها و رفع مشکلات مردم و رونق اقتصادی درخواست هايي در 14 محور عنوان نمود.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي در خواست هاي فرماندار گميشان شامل محورهاي ذيل مي باشد:
1- با توجه به ناتوانی شهرداری گمیش تپه در پرداخت حقوق کارگران به مدت 6 ماه ، ضرورت دارد وزیر محترم کشور توجه ویژه برای مساعدت مالی 500 میلیون تومان داشته باشد.
2 – با توجه به ناتوانی شهرداری سیمین شهر در پرداخت حقوق کارگران به مدت 3 ماه ضرورت دارد وزیر محترم کشور توجه ویژه برای مساعدت مالی 300 میلیون تومان داشته باشد .
3 – با توجه به پایین بودن درآمد شهرداری گمیش تپه علی رغم قدمت شهری تاکنون معابر ( خیابان ها و کوچه ها ) دو سوم شهر فاقد آسفالت است بهمین دلیل از اختیارات ویژه وزیر محترم کشور  ( قیر در اختیار ) در خواست 1000 تن قیر رایگان برای شهر گمیش تپه و 500 تن قیر رایگان برای شهر سیمین شهر دارم .
4 – با توجه به اخذ مجوز پایانه صادرات آبزیان برای مجموعه بازار ماهی فروشان شهر گمیش تپه پروژه در حال احداث بنا می باشد و نیاز به کمک و مساعدت مالی وزیر محترم کشور برای تکمیل پروژه دارد . که ایجاد درآمد مستمر و پایدار برای شهرداری خواهد داشت به مبلغ 450 میلیون تومان می باشد .
5 – امام جمعه محترم به صورت حضوری درخواست پیگیری ویژه وزیر محترم کشور از طریق هیئت دولت و وزیر محترم جهاد کشاورزی برای پرداخت مبلغ خرید جو از کشاورزان گمیشانی داشته اند . با توجه به اینکه اهالی شهرستان اغلب درآمد جو داشتند و 85 هزار تن جو تحویل مرکز خرید داده اند و با عنایت یه وضعیت مالی اهالی اولویت پیگیری موضوع از طریق وزیر محترم کشور مورد انتظار می باشد .
6 – در بازدید وزیر محترم کشور از پروژه میگو برای تکمیل زیرساخت ها و با توجه به تعهد دولت برای انجام زیرساخت ( کانال آبرسانی و کانال زهکش ) مبلغ 50 میلیارد تومان مورد نیاز می باشد .
7 – برای بهبود کیفیت و کمیت گندم و جو و زراعت شهرستان ضرورت پیگیری احداث کانال های زهکشی برای اراضی کم بازده گمیشان می تواند از افزایش میزان بازدهی و ارتقای معیشت مردم کمک نماید .
8 – امام جمعه محترم به صورت حضوری از وزیر محترم کشور درخواست ایجاد گذر مرزی در محدوده گمیشان و شهر حسن قلی کشور ترکمنستان که از گذشته های دور مراودات تجاری و فرهنگی در این نقطه از جغرافیای کشور انجام میشده است داشته اند .
9 – ساماندهی سواحل و پیگیری 500 هکتار از اراضی ساحلی برای ایجاد طرح های گردشگری و ایجاد طرح شنا در سواحل گمیشان درخواست شده است .
10 – تسریع در ایجاد بندر تجاری گمیشان ( در شمال شهر گمیش تپه )میتواند در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و توسعه استان و کشور و صادرات از طریق دریا در اولویت پیگیری باشد .
11 – جناب آقای وزیر محترم کشور در مراسم کلنگ زنی پروژه یادمان شهدای گمنام شهرستان گمیشان قول مساعد برای اهدای 20 میلیون تومان جهت تکمیل یادمان شهدای گمنام دادند که دستور پرداخت ایشان در اولین فرصت می تواند وعده ما که باید المان در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد کمک نماید .
12 – با توجه به ضرورت تامین آب شرب شهر سیمین شهر و روستا های مرزی شهرستان گمیشان در جهت تامین آب و اصلاح شبکه مبلغ 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز می باشد که مساعدت ویژه وزیر محترم کشور ضروری می باشد .
13 – ضرورت بهسازی و ساماندهی دیواره سازی و کف سازی مسیر عبور رودخانه داخل شهر گمیش تپه و درخواست 2 میلیارد تومان از سازمان مدیریت بحران کشور
14 – ضرورت پیگیری و دستور ویژه برای بهره مندی فرهنگیان عزیز شهر گمیش تپه از مزایای شاغلین در مناطق مرزی
به گزارش تركمن سسي در هفته دولت وزیر کشور به مدت پنج روز در استان گلستان حضور داشتند و شهرستان گمیشان اولین میزبان استانی مقام عالی وزارت کشور بود./فرمانداري گميشان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر