c_300_250_16777215_10_images_61124.jpg

ترکمن سسی - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه تعاونی‌ها سبب پویایی اقتصاد کشور می‌شود و در برنامه پنجم توسعه قرار بود سهم تعاون در تولید به ۲۵ درصد برسد اما به این بخش توجه نشد.

به گزارش ترکمن سسی ، قرجه طیار ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و مزیت‌های بخش تعاون اظهار داشت: تعاون همکاری و کارگروهی است که یکی از آموزه‌های دین اسلام محسوب می‌شود و مسجد از صدر اسلام به عنوان پایگاهی برای تعاون و کارگروهی بوده است.
وی افزود: در قانون اساسی بخش تعاون یک ظرفیت تعریف شده اما آن گونه باید از آن استفاده نشده و اجرائی شدن بیانات مقام معظم رهبری در موضوع سیاست اقتصاد مقاومتی بهترین فرصت برای تشکیل تعاونی تولیدی است.
طیار ادامه داد: نزدیک به 11 هزار شرکت تعاونی در استان گلستان وجود دارد که بیش از یک میلیون نفر در آن عضو هستند و استان گلستان رتبه 13 از نظر تعداد اعضا در کشور را داراست اما متاسفانه هنوز نقش و جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.
طیار اظهار کرد: 91 درصد از تولیدات استان سهم بنگاه‌های اقتصادی کوچک، 6 درصد بنگاه‌های متوسط و 3 درصد تولیدات صنایع بزرگ را تشکیل می‌دهد که این نشان دهنده مهم بودن تعاون در استان گلستان است.
وی تصریح کرد : شهرستان گنبدکاووس با بیش از 2 هزار تعاونی مقام نخست در استان در بین شهرستان‌ها را داراست و 90 درصد از تعاونی‌های گنبدکاووس در بخش کشاورزی، دامداری و فرش هستند.
وی اظهار کرد: نقطه ضعف و مشکل ما عدم فرهنگ کار گروهی است که باید در این زمینه بیشتر کار شود و با توجه به مدیریت جدید اداره تعاون امیدواریم این نواقص برطرف شود.
طیار بیان کرد : در برنامه پنجم توسعه، سهم بخش تعاون از کل اقتصاد ، 25 درصد بود که متاسفانه به این هدف نرسیدیم و تنها در بخش تعاون به 5 الی 8 درصد رشد رسیدیم.
نماینده مردم شهرهای کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه‌تپه هم در این گفت: با تعاون و همکاری می‌توان اقتصاد نظام جمهوری اسلامی را ساخت و با توجه به شعار سال باید اقدام و عمل ویژه‌تری داشته باشیم.
شهرام کوسه غراوی افزود: تشکیل تعاونی‌ها در مسیر بالندگی و همکاری اقتصاد ما نقش بسزایی دارد و در حوزه اشتغال و کارآفرینی و تولید می‌تواند ویژه‌تر کار شود.
وی ادامه داد: از آنجائی که اشتغال در بخش دولتی میسر نیست می‌توان با تشکیل تعاونی سبب رشد، بالندگی و توسعه استان شویم.
غراوی اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل تعاونی توزیع عادلانه ثروت و فقرزدایی است و هرچه تعاونی پویاتر باشد نقش موثری در اقتصاد دارد./ خبرگزاری تسنیم

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر