c_300_250_16777215_10_images_61213.jpg
تركمن سسي - رئیس دادگستری گمیشان گفت: با رای شعبه اول دادگستری شهرستان 46هکتار از اراضی ساحلی شهرستان پس از 35سال به منابع طبیعی و بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار تركمن سسي براساس اعلام روز شنبه دادگستری گلستان،محمد تازیکی اظهار داشت: با پسرفت آب دریای خزر در 35 سال قبل در سواحل گمیشان، یکی از اهالی شهرستان این اراضی ملی را تصرف کرده بود و طی این مدت در آن کشاورزی می کرد.
وی اضافه کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر ملی بودن این زمین ها و با شکایت منابع طبیعی از این فرد، پرونده در دادگستری گمیشان تشکیل شد و در کوتاه ترین زمان ممکن پس از بررسی شواهد و مدارک، دادگاه رای به خلع ید این اراضی داد.
به گزارش ایرنا گمیشان در شمال غرب استان گلستان و در سواحل شرقی خزر واقع است، این شهرستان افزون بر 67هزار نفر جمعیت دارد که حرفه بیشتر آنان کشاورزی، صیادی و دامپروری می باشد.
استان گلستان یکی از مناطق سرسبز و دیدنی و ساحلی در شمال ایران با مساحتی بالغ بر 20هزار کیلومتر مربع بوده و در جنوب شرقی دریای خزر واقع است.
جغرافیای طبیعی استان گلستان به نحوی است که به سه بخش کوهستانی، دامنه ای و جلگه ای تقسیم شده و از نظر آب و هوایی دارای اقلیم مدیترانه ای و نیمه بیابانی است.
در بحث زمین خواری و تصرف سواحل در گلستان شهرستان های مختلف از جمله گرگان، کلاله، بندرگز ،گمیشان و علی آباد از نقاط آسیب پذیر هستند، دورافتادگی از مرکز استان، بالا بودن قیمت زمین، موقعیت اراضی، ساحلی بودن و آب و هوای مناسب از دلایل تصرف غیر قانونی اراضی در استان است.
گلستان واقع در شمال ایران دارای یک میلیون هکتار مرتع و دشت، 450 هزار هکتار جنگل و حدود 700هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر