c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000000000000000000000000007fb.jpg

ترکمن سسی-مسئول اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان از برپایی جشنواره غذاهای بومی و محلی توسط دانش آموزان دختر و نیز ویزیت رایگان مردم در بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس به مناسبت گرامیداشت هفته انتظامی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،سرگرد جواد کارکن روز دوشنبه گفت: جشنواره غذاهای بومی و محلی و پخت انواع شیرینی و نان سنتی قوم ترکمن توسط 70 نفر از دانش آموزان دختر دوره اول و دوم دبیرستان شبانه روزی شریفه شهر اینچه برون برگزار شد.

 

وی افزود: دراین جشنواره علاوه بر پخت غذاها و انوع شیرینی سنتی، برخی صنایع دستی و دست ساخته های دانش آموزان این واحد آموزشی و نیز دو مقاله برتر در رابطه با اهمیت مرز و مرزبانی در امنیت منافع ملی، فرهنگی و اقتصادی ارائه شد.

 

سرگرد کارکن اضافه کرد:این جشنواره روز گذشته با همکاری هنگ مرزی اترک و نمایندگی آموزش و پرورش بخش مرزی داشلی برون برگزار و درپایان به بیشتر شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود توسط مرزبانی اهدا شد.

مسئول اداره اجتماعی هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از اجرای طرح ویزیت رایگان برخی مردم مناطق مرزی گنبدکاووس به مناسبت بزرگداشت هفته نیروی انتظامی ( 9 تا 15 مهر) توسط سه پزشک، سه پرستار و یک روانشناس خبر داد.

 

وی گفت:در این طرح که با همکاری معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و انتظامی استان اجرا شد، تیم های پزشکی باسه دستگاه آمبولانس در روستاهای 'قره دونگ، دوزالوم و قیزلر' حاضر و مردم را ویزیت کردند.

 

سرگرد کارکن اضافه کرد:دراین طرح 459 بیمار ویزیت و 128 نفر مشاوره بهداشتی و روانی شدند و برای 138 نفر نیز تزریقات و پانسمان انجام شد.

وی گفت: بین بیماران ویزیت شده که روز گذشته انجام شد، داروی رایگان به ارزش 60 میلیون ریال توزیع شد.

 

وی گفت:برگزاری مسابقه تیراندازی با سلاح شبیه ساز لیزری و تفنگ بادی بین مسئولان مرزی در گروهان داشلی برون، مسابقه تیر اندازی برای خانواده های کارکنان هنگ مرزی در سالن تیراندازی بنیاد شهید گنبد، افتتاح خیابانی به نام مرزبان در روستای ترشکلی و توزیع بروشور در بین مرزنشینان از دیگر فعالیت های انجام شده برای گرامیداشت هفته نیروی انتظامی است.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر