c_300_250_16777215_10_images_-250x1722.jpg

ترکمن سسی-رئیس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از مشارکت مرزبانان غرب گلستان در برخورد با متخلفان صید و زنده گیری پرندگان شکاری در نوار مرزی منطقه خبر داد و گفت:این همکاری اثرات مثبتی در حفظ حیات وحش منطقه و ناکامی صیادان متخلف داشته است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،علی بیانی اظهار کرد: دراین ارتباط با همراهی مرزبانان در نواحی غربی استان و همکاری آنان با مامورین یگان حفاظت محیط زیست ،یک گروه 2نفره از صیادان غیرمجاز پرندگان شکاری در مناطق شمالی شهرستان مرزی گمیشان دستگیر شدند.

 

وی اضافه کرد:محیطبانان گمیشانی همچنین گروه دیگری از متخلفان را در حوالی تالاب گمیشان دستگیر کردند.

 

به گفته وی،این گروه از بازگیران منطقه حین رهگیری شاهین سانان و قبل از هر گونه صید در دام ماموران محیط زیست افتادند.

 

بیانی بدون بیان آماری از تعداد بازگیران،گفت:از گروه های دستگیر شده،دو دستگاه موتورسیکلت،تعدادی تله و شبچه مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری و چهار قطعه پرنده وحشی طعمه کشف و ضبط و متخلفان با تشکیل پرونده به محاکم قضایی شهرستان گمیشان معرفی شدند.

 

براساس اعلام محیط زیست غرب گلستان،در سال جاری همکاری مطلوب بین دستگاه های همسو مانند مرزبانی،نیروی انتظامی و مجموعه سپاه و بسیج شهرستان در ایجاد محیط ناامن برای فعالیت این متخلفان برنامه ریزی و اجرا شده که به حفظ حیات گونه های ارزشمند و کمیاب کمک کرده است.

 

حوزه استحفاظی محیط زیست شهرستان های ترکمن و گمیشان واقع در شمال غرب استان گلستان به دلیل برخورداری از زیستگاه های منحصر بفرد دشتی و تالابی در کریدور مهاجرت پرندگان شکاری واقع است و همه ساله از اوایل شهریور تا آذر ماه میزبان این پرندگان با ارزش و حمایت شده،است.

 

به گزارش ایرنا پرندگان شکاری با توجه به این که در رأس هرم غذایی قرار دارند از نظر اکولوژیک حائز توجه بوده و به عنوان یک مبارزه گر بیولوژیک در دفع آفات و امراض زراعی و گونه های مرتعی عمل می کنند.

 

قانون علاوه بر جرایم نقدی تا سه سال حبس نیز برای متخلفان و شکارچیان غیر مجاز این پرندگان پیش بینی کرده است.

 

گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجردر فصول مختلف در این منطقه حضور داشته و بعضا زاد و ولد دارند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر