c_300_250_16777215_10_images_-250x1722.jpg

ترکمن سسی-یک مسئول سیاسی آگاه و عضو شورای تامین شهرستان ساحلی گُمیشان در استان گلستان با تایید خبر دستگیری سه تن از ماهی گیران ایرانی توسط پلیس دریایی کشور ترکمنستان،گفت: این ماهی گیران در سلامت کامل هستند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،وی که خواست نامش در این خبر درج نشود اظهار داشت:سه تن از ماهی گیران اهل شهرستان گُمیشان از توابع استان گلستان روز گذشته توسط پلیس مرزی ترکمنستان دستگیر شدند اما هرگونه تیراندازی مورد تایید نیست و حادثه ای رخ نداده است.

 

وی با اشاره به موافقت نامه های مرزبانی دریایی ایران و ترکمنستان گفت: هنوز اسامی اتباع ایرانی و جزئیات دستگیری آنها از سوی کشور همسایه اعلام نشده است اما پیگیر موضوع هستیم هر چند به علت تعطیلی روزهای جمعه تا یکشنبه در ایران و ترکمنستان احتمالا این روند اندکی طولانی شود.

 

هویت افراد دستگیر شده به نام های میکائیل و سراج کُر از روستای چارقلی و امین کردی از روستای خواجه نفس گُمیشان هستند که قایق آنها نیز توسط پلیس دریایی ترکمنستان توقیف شده است.

 

شهرستان ساحلی گُمیشان در کرانه شرقی دریای خزر و شمال غربی استان گلستان با بیش از 67 هزار نفر جمعیت هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و شغل بیشتر مردمان آن صیادی است.

 

پیش از این برخی افراد محلی به خبرنگار ایرنا گفته بودند که نامشخص بودن علایم مرزی دریایی در مناطقی از دریای خزر باعث می شود که ماهی گیران ناخواسته به مرزهای کشور همسایه نزدیک و گاهی اوقات دستگیر شوند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر