c_300_250_16777215_10_images_13950807000690_PhotoA.jpg

ترکمن سسی-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:مردم اهل سنت و اهالی ترکمن استان گلستان استقبال باشکوهی را از دهمین نمایشگاه کتاب گلستان داشتند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از فارس،حجت‌الاسلام یعقوب مهدوی عصر امروز در حاشیه دهمین نمایشگاه کتاب گلستان در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: نمایشگاه کتاب امسال نسبت به پارسال کیفیت بهتری داشت و حضور مردم در نمایشگاه نیز بیشتر بود.

 

وی ادامه داد:با وجود آنکه میران بن درنظر گرفته شده برای نمایشگاه تفاوت چندانی با سال گذشته ندارد اما حضور مردم چشمگیر است و استقبال خوبی از نمایشگاه شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با اشاره به استقبال باشکوه اهالی ترکمن استان گلستان از نمایشگاه، خاطرنشان کرد:مردم شهرستان گرگان به دارالمومنین معروف هستند که به طور قطع کتاب و کتاب‌خوانی برای مردم شهرستان گرگان و حتی استان گلستان بسیار اهمیت دارد.

 

مهدوی در خصوص انتقاد برخی مسئولان فرهنگی استان و مراجعه‌کنندگان از وضعیت نامطلوب تبلیغات قبل از آغاز نمایشگاه خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت دستگاه‌های مختلف در این موضوع با جدیت بیشتری وارد شوند اما دلایل تبلیغات ضعیف مختلف است.

 

وی اضافه کرد:تاریخ برگزاری نمایشگاه تا دو هفته قبل از آغاز نمایشگاه مشخص نبود و حتی زمان‌های اجاره سالن نمایشگاه نیز به دلیل فشردگی در برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، تغییر می‌کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در خصوص دوقسمتی کردن زمان فعالیت نمایشگاه کتاب گلستان تصریح کرد:زیرساخت‌های سالن نمایشگاه به آن صورت فراهم نبود که بتواند از 9 صبح تا 21 به طور دائم برقرار باشد.

 

مهدوی در خصوص وضعیت مطالعه مردم طی 10 سال گذشته، تاکید کرد: در این سال‌ها مطالعه مردم کمتر شده و میزان مطالعه آنگونه گه مورد انتظار است وجود ندارد.

 

وی گفت: طی 18 ماه گذشته که در مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان فعالیت دارم هیچ مجوز کتابفروشی جدیدی صادر نشده و کسی برای اخذ مجوز اقدام نکرده است.

 

مهدوی متذکر شد:این نشان‌دهنده کاهش تقاضا برای خرید کتاب دارد که به طور قطع این امر برای مردم گرگان مناسب نیست.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در خصوص اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اضافه کرد:به نظر من حتی اگر کسی برای افزایش دانش و علم کتابی را بدون اجازه صاحبش بردارد و در راستای افزایش دانش و علم خود آن کتاب را مطالعه کند، این عمل سرقت محسوب نمی‌شود.

 

وی در پایان ابراز کرد:همه ما باید تلاش کنیم تا کتاب و کتاب‌خوانی را در کشور افزایش دهیم و در این راستا باید از هر اقدام و ابزاری استفاده کنیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر