c_300_250_16777215_10_images_2015_CYMERA_20151231_200500.jpg

ترکمن سسی-مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از افتتاح مرکز پرورش اسب با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد ریال در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از فارس،حسن پهلووری عصر امروز در آئین افتتاح پروژه پرورش اسب شهرستان گنبدکاووس که با حضور مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه با 63 میلیارد ریال اعتبار به بهره‎برداری رسید و صندوق کارآفرینی امید گلستان 40 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این پروژه پرداخت کرده است.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه پروش اسب شهرستان گنبدکاووس حدود 15 الی 20 نفر اشتغالزایی داشته است، تصریح کرد: بخش خصوصی با دریافت تسهیلات قرض‎الحسنه غیرمشارکتی به مبلغ 40 میلیارد ریال زمینه‎ساز رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی در این شهرستان کرده است.

 

* صنعت پرورش اسب نیازمند حمایت است/ از کارهای اقتصادی در گلستان حمایت می‎شود

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان با بیان اینکه در این پروژه نسبت به پرورش و تکثیر اسب مبادرت می‎شود، افزود: شهرستان گنبدکاووس یکی از قطب‎های مهم پرورش اسب در کشور محسوب می‎شود این صنعت نیاز به حمایت دارد.

 

پهلووری گفت: با حمایت از پروژه مذکور می‎توان از خروج ارز جلوگیری کرد و به جای ورود اسب‎های خارجی نسبت به تکثیر و پرورش اسب‎های اصیل و بومی اقدام کرد ضمن آنکه حمایت از این صنعت پربازده از مهاجرت معکوس روستائیان به شهر جلوگیری می‎کند.

 

وی توسعه روستاها را یکی از برنامه‎های اولویت‎دار دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان و صندوق کارآفرینی امید ذکر کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد در محیط های روستایی که تشکل‎های مردمی اقبال به انجام کار اقتصادی دارند به منظور افزایش سطح درآمد روستائیان و جلوگیری از مهاجرت مردم روستا به شهر حمایت تسهیلاتی از آنها داشته باشیم.

 

* ارائه تسهیلات صفردرصدی به متقاضیان مناطق مرزی/ 110 میلیارد ریال تسهیلات قرض‎الحسنه پرداخت شد

 

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان افزود: تسهیلات صفر تا 10 درصدی متناسب با تعداد اعضاء به متقاضیان پرداخت می‎شود، این تسهیلات در مناطق مرزی کاملا قرض‎الحسنه و صفر درصد است و در مناطق غیرمرزی تسهیلات هفت تا درصدی پرداخت می‎شود.

 

پهلووری با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید استان گلستان در شش ماهه نخست امسال 110 میلیارد ریال تسهیلات قرض‎الحسنه در بخش مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کارفرمایی پرداخت کرده است.

 

وی با بیان اینکه 70 درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در راستای اشتغال روستایی پرداخت می‎شود از مسئولان، فرمانداران، دهیاران و بخشداران خواست تا مردم را تشویق و ترغیب به اشتغال و کسب و کارهای روستایی کنند و تسهیلات 10 الی 100 میلیون تومانی بهره‎مند شوند این میزان تسهیلات در قالب حدود 500 طرح اعطاء می‎شود.

 

به گفته مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان؛ تا پایان سال جاری 26 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‎شود که این میزان قابل افزایش است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر