c_300_250_16777215_10_images_00000000000000000000000000000000000000000000000098.jpeg

ترکمن سسی-فرماندار کلاله گفت:با توجه به اینکه مکان انتخابی برای طرح کوچ روستای سوار پایین از چند جهت به دره منهی می شود، این خود در آینده برای مردم این روستا بحران زا می شود.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کلاله خبر،نصرت برزگر در دیدار خود با تعدادی از اهالی روستای سوار وسط اظهار داشت: با توجه به اینکه مکان انتخابی برای انتقال روستای سوار وسط از چند جهت به دره ختم می شود، من به عنوان فرماندار این شهرستان این مکان را تایید نمی کنم و تنها با موافقت تمامی اهالی با این طرح موافقت خواهم کرد.

 

وی افزود: این مکان به مرور زمان با بارش باران و سیلاب ها فرسایش پیدا می کند و و باعث رانش خاک آن می شود که مسلما در آینده نزدیک این مشکل برای اهالی تبدیل به بحران می شود.

 

فرماندار کلاله تاکید کرد: از جمله راههای رفع این مشکل کانال کشی و ایجاده دیواره بتنی و سنگی است ولی این نیز بصورت موقت خواهد بود و چیزی از بحرانی بودن این روستا نمی کاهد.

 

برزگر ادامه داد: یکی دیگر از راه حل ها انتقال این اهالی به شهرک کورلر است که بهترین راه پیشنهادی می باشد.

 

وی در پایان گفتگوی خود گفت: با توجه به اینکه طبق بررسی های انجام شده این روستا بحرانی اعلام شده است، تنها با اظهار نظر مدیریت بحران استان می توان تصمیم گیری کرد.

 

گفتنی است برخی از اهالی این روستا مخالف طرح کوچ و برخی نیز موافق طرح هستند و افراد مخالف نداشتن هزینه لازم برای ساخت خانه را دلیل مخالفت خود می دانند و بر اینکه این روستا در طرح گازرسانی قرار گیرد، پافشاری می کنند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر