c_300_250_16777215_10_images_948_81917909-70441476.jpg

ترکمن سسی-مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی گلستان از گندمکاران استان خواست که قبل از آغاز بارش های پیش بینی شده از 'عصر جمعه به مدت سه روز'، برای کشت گندم اقدام کنند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،محمدرضا عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: بهترین زمان کشت گندم در کشتزارهای استان روزهای پایانی آبان و ابتدای آذر ماه است و کشاورزان تلاش کنند این فرصت از دست نرود.

به گفته وی؛ کشت گندم در این فرصت زمانی، افزایش عملکرد 500 کیلوگرمی تولید محصول را در واحد سطح در پی خواهد داشت.

وی افزود: در صورت رعایت نکردن زمان کشت گندم و تاخیر در آن عملکرد محصول در دوره برداشت کاهش می یابد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی گلستان، رعایت زمان کشت گندم در کشتزارها و با توجه به رطوبت مناسب خاک باعث می شود که محصول در مدت 12 روز سبز شود.

به گفته وی؛ تاکنون در سطح حدود 25 هزار هکتار از زمین های گلستان، گندم کشت شده است.

گندمکاران گلستان که رتبه دوم کشوری در تحویل گندم مازاد بر نیاز را در سال زراعی گذشته (95-94) کسب کردند، امسال هم طبق پیش بینی ها و برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی افزون بر 366هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان را به کشت این محصول اختصاص می دهند.

به گفته عباسی، برای کشت گندم در استان 43 هزار تن بذر انواع رقم های گندم مناسب با شرابط آب و هوایی و زمین های کشاورزی این منطقه فراهم شده است.

وی افزود: گندمکاران گلستانی می توانند بذرهای موردنیاز کشت خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان روز گذشته از نفوذ سامانه سرد و بارشی در آخر هفته جاری خبر داد و گفت که هوای استان از جمعه برفی، بارانی و مه آلود پیش بینی شده و احتمال بروز یخبندان در مسیرهای کوهستانی وجود دارد.

گلستان واقع در شمال ایران با داشتن افزون بر 650 هزار هکتار زمین زیر کشت از قطب های مهم تولید محصولات زراعی پائیزه به ویژه گندم در کشور به شمار می رود، گندمکاران استان در سال زراعی گذشته یک میلیون و 510 هزار تن محصول برداشت کردند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر