c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000.gif

ترکمن سسی-به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، مردم شیعه و سنی استان گلستان همزمان با سراسر کشور و با برگزاری آئین های مختلف به سوگ نشسته اند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا،عاشقان خاندان عصمت و طهارت خطه گلستان یکشنبه شب با حضور در مساجد، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه و در فضای معنوی همراه با برگزاری آئین های سینه زنی، مداحی و سخنرانی روحانیان به سوگواری شهادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)و امام حسن مجتبی (ع) پرداخته و برای شفای بیماران دعا کردند.

 

همچنین روز دوشنبه مصادف با سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، مراسم زیارت ازبعید آخرین رسول آسمانی حضرت محمد (ص) و تجمع بزرگ لبیک یارسول الله در بقاع متبرکه استان از جمله شهر گرگان مرکز استان با محوریت امامزاده عبدالله (ع) در حال برگزاری است.

 

امسال استان گلستان به مناسبت 28 صفر، میزبان چهار شهید آسمانی تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس نیز است که حال و هوایی معنوی خاصی به آئین های عزاداری این استان و بویژه شهرستان های گنبدکاووس، آزادشهر و علی آباد که میزبان این شهدا هستند، بخشیده است.

 

یکی از این شهدای والامقام در شهرگنبدکاووس روز یکشنبه پس از برگزاری آئین های استقبال، وداع و تشییع باشکوه در محل حوزه علمیه منتظریه این شهر به خاک سپرده شد و سه تن از شهدای گمنام نیز امروز (دوشنبه) در شهرهای آزادشهر و علی آبادکتول بر دوش مردم همیشه در صحنه تشییع و به ترتیب در پادگان توده خاندوزی و شهر سنگدوین به خاک سپرده می شوند.

 

همچنین به مناسبت دهه آخر ماه صفر، گروهی از عزاداران حسینی خطه گلستان در قالب هیات ها و دسته های عزاداری به صورت پیاده یا با استفاده از خودرو برای شرکت در مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام علی بن موسی الرضا(ع) عازم مشهدالرضا شده اند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر